byta lakan
hur ofta byter ni lakan i sängen.
min sambo och jag är inte överens.
hur ofta byter ni lakan i sängen.
min sambo och jag är inte överens.
Varannan vecka byter vi.
Vi byter varje fredag precis efter att barnen har badat.
Sedan hjälper alla åt att bädda.
På vintern byter vi lakan varannan vecka. På sommaren så är det varje v men då ligger vi bara med påslakan o underlakan för varmt med täcke.
Ingen aning, kanske en gång i månaden eller mer sällan. äÄr ensamstående mamma och hinner inte med sådana petitesser.
Jag sover dessutom med trosor och linne, känns inte som det blir så smutsigt om man är renlig.
En gång i veckan....finns inge skönare än rena lakan.
En gång i veckan, eller vid behov.
jockesfru,
Jag har inga barn men det blir rätt mycket tvätt ändå då jag verkligen tvättar allt som finns på sängen (även madrassskydd, täcke, kudde osv). Fast jag trivs i min tvättstuga så det är inga problem
Tanken är att byta en gång per vecka. Men det är inte alltid som det lyckas.
Varannan vecka ungefär.. Tanken på alla kvalster o deras bajs är det som får mig att byta så "ofta". O tvättar täcken o kuddar några ggr om året. Såg på något program att efter några månader var där mer kvalster o kvalsterbajs i kuddarna än där var stoppning. Örk!
O så luktar det ju så gott.. Vädra, byta, krypa ner, mmmmm!!! Speciellt på sommaren när det hänger ute.
En gång i veckan.
fler?
Varannan vecka..
En gång i veckan, eller vid behov. Vår hund har en viss tendes att tugga på sina tassar och favvoplatsen är i sängen. Det blir så äckligt om man glömt stänga dörren och han får för sig att busa, så då blir det oftare ibland.
Det finns ändå inget skönare än rena lakan, så det gör inget! Idag har jag städat hela huset och ska strax bädda rent i sängen. *underbart skönt*
Vet inte... lite då och då :) kanske varannan vecka. beror på när jag hinner tvätta och hur äckligt det känns i sängen :P
Varje torsdag.
En gång i veckan, oftast söndagar i samband med veckostädningen. :P
Nya lakan,finns det något skönare, särskillt precis efter en dusch!Jag föröker byta 1gång i veckan men blir ibland att det dröjer 2 veckor beror på hur dom "känns"=)
varje vecka.
Var tredje vecka ungefär. Styvis är här varannan vecka (inte så mycket använt då) och sambon sover på soffan mycket (för jag kör ut han för han snarkar ..ha ha ha).
Två gånger i veckan vill jag och väninnan jag delar lägenhet med att städhjälpen byter våra lakan. Det är ju fruktansvärt ohygieniskt att ha sängkläderna längre tid än så! Usch.