Inlägg från: Mamma Ia |Visa alla inlägg
  • Mamma Ia

Halmstad tråd!!!!!

Magdalena - jättefin Totte på bild ! Och jag tycker nog allt att dina lussekatter ser ut som avancerat formade wienerbröd eller nåt ! Huvudsaken är ju att de SMAKAR gott! Kanske har du en ny karriär på gång som bagare???

Maria - trist, trist när man inte mår bra . Leo är fortfarande kanonförkyld och har nu smittat både mamma o pappa *suck*. Till råga på det har han i princip matvägrat i en och en halv vecka. Men man vet ju själv att mat inte smakar precis, när man är jättesnuvig och tjock i hela huvudet.

LillaFruH - spännande! Kanske är det något på G redan!!??

Må så gott alla !

• Mamma Ia

LillaFruH!
    Jag var ocskå bombsäker på att jag skulle gå minst en vecka över tiden. Men lilleman kom 4 dagar före bf, och jag var helt oförberedd! Hade inte ens packat BB-väskan mitt pucko . Så "be prepared", kanske händer det tidigare än du tror !!!

• Mamma Ia

Ottisen!
    För vissa funkar det jättebra att bara "handmjölka", men jag använde mig av en bröstpump. Provade först Apotekets - ganska billig men urusel (i alla fall för mig). Jag köpte en Avent Isis - ganska dyr men fantastiskt bra!!! Har tyvärr sålt min, annars hade du fått köpa den till ett bra pris...

Vi gav Leo den urpumpade mjölken på nappflaska. Det funkade bra för oss, och vi råkade inte ut för någon "tuttförvirring". Vi provade några olika nappflaskor innan Leo föll för NUK:s flaskor och nappar. De är ergonomiskt utformade och finns i både gummi och silikon, och med olika storlekar beroende på barnets ålder. Finns att köpa på Barnvagnsexperten och ute på Brio (fd LEKIA).

• Mamma Ia

Ottisen!
    Ja, för oss var det en odelat positiv upplevelse att jag pumpade ur och att pappan fick mata någon gång per dygn! Kanske är det därför vår Leo är en sådan "pappagris" ???!!!

• Mamma Ia

Fy för 17 vad de verkar vara osmidiga på HFAB !!! De tar ju inte alls hand om sina hyresgäster. Ingen vidare reklam för dem om man säger så! Flyttar man till en lägenhet inom samma hyresbolag låter det ju alldeles knäppt att man skulle behöva betala dubbla hyror.

• Mamma Ia

Maria!
    Skriv en insändare, det gör du helt rätt i!!! Skicka den till Hallandsposten, eller ring till deras jourhavande reporter och tipsa dem. Bolag som beter sig som HFAB ska ha en rejäl knäpp på näsan tycker jag. Buss på Maria!!!

• Mamma Ia

TeaSpoon!
    Vilken klippa du är!!! Du kan göra jättefina julkort och du kan klippa din son som ett proffs. Han blev ju jättefin !!!

• Mamma Ia

Hej alla luciaflickor ! Har ni haft en bra luciadag??? Nä, inte LillaFruH då förstås, som fick morgonfikat i halsen när hon såg luciatåget på TV! Jag förstår reaktionen, det var ju nästan FÖR traditionellt, så traditionellt att man inte förstod det...
    Magdalena - visst är det lite läskigt när man börjar jobba. Man har tankarna på helt annat håll än på jobbet många stunder, och man undrar HUR i hela världen ens lille älskling ska klara sig utan mamma???!!! Och så kommer du hem och ser att det uppstått blodvite också....aj, aj, aj ! Undrar just hur man kommer att känna sig när man ska lämna på dagis första gången...*darrar på underläppen*.
    Maria - då får vi hålla tummarna för Oskarström nu då, och att Anders kan ändra sig! Ibland får man ju niga vackert och ta det onda med det goda .
    Delfin - hoppas verkligen att Evelina blir bättre! Det är så jobbigt när våra små hjärtan inte mår bra .
    Må så gott alla, vi ses och hörs !!!

• Mamma Ia

Oj, oj, vad Halmstadtråden halkat iväg långt bak bland sidorna! Bäst att puffa upp den lite.
    Hur har ni det annars i det trista, usla vädret???

• Mamma Ia

Jag kan tyvärr inte måndag eller tisdag...jag jobbar ju . Det är över huvud taget körigt nu innan jul för min del. Men ha en riktigt trevlig fika ni andra!

Svar på tråden Halmstad tråd!!!!!