Inlägg från: Mamma Ia |Visa alla inlägg
  • Mamma Ia

Halmstad tråd!!!!!

Hej hopp, nu har jag krupit fram under min sten . Det var ju bäst att gömma sig ett tag under storm (orkan?) och andra tråkigheter!
    Nåja, vi har varit bortresta + att jag jobbat som tusan. Vårt kontor ska flytta i nästa vecka, så det är städning, röjning och packning som gäller just nu...kul *bläh*!
    I eftermiddag ska vi på 18-månaderskontrollen på BVC med Leo. Jösses, vart har min lilla bebis tagit vägen....och vart tog tiden vägen???? Nähej, åter till flyttlådorna. Vi ses!

• Mamma Ia

Jool!
    Ja visst är det trist att jobba, och inte hinna med sitt "sociala liv" här på FL ???!!! Jag hittade hit först i slutet av min mammaledighet, så jag har inte kunnat hänga med riktigt på fika och så. Helgerna hade väl iofs funkat, men det är enda tillfället vi i lilla familjen har tid för varandra också... Aldrig är man nöjd va ?!

Leo var jätteduktig på BVC idag. 18 månaderskontroll och vaccination. Inte ett knyst sa han när han fick sprutan i armen. Han bara blängde surt och rynkade på ögonbrynen åt barnläkaren när hon stack honom *he, he*!

Skönt att höra att alla är okej efter orkanvindar och strömavbrott trots allt. Fast nu varnar de ju för ny storm imorgon...kul...
    Nähej, dax att slå rumpan i ankedunet och sova sött. Vi ses !

• Mamma Ia

Det finns allt en del roliga ortsnamn *fniss*. Jag har hittat de här från Halland på www.sockerollon.se/ortsjakten.html

Bögilt - By i Laholms kommun

Bögholmen - Ställe i Laholms kommun

Fröslida - By i Hylte kommun

Sextantvägen - Väg i Kungsbacka kommun

Frillesås - Tätort i Kungsbacka kommun

Älskogsbräcka - ändhållplats i Kungsbacka

På den sidan finns många roliga namn från varje län i landet. Måste säga att Lappland definitivt leder när det gäller *öööummmhh* "underliga" ortsnamn och annat !

• Mamma Ia

Jag får inte länken att funka TeaSpoon .

• Mamma Ia

Åh, TeaSpoon, jag blir alldeles tårögd när jag tittar på filmsnutten. Tycker inte det var så länge sedan Leo tog sina första steg på det viset. Kommer aldrig att glömma stoltheten i hans blick, och det överlyckliga skrattet när han lyckades! Kan vi inte ta och stoppa tiden ett slag, för den går alldeles för fort, jag hinner inte med!!!

• Mamma Ia

Jag blev sen till fikatiden och "knödde" in mig på Waynes för att se om det satt ett helt gäng mammor med barnvagnar där (tänkte att ni säkert satt kvar efter en dryg timme), men icke ... Nåja, då berodde det ju på att ni inte ens var där! Fikatiden var mitt i Leos sovtid, så det var därför det "bidde som det bidde".
    Ha en trevlig lördagskväll allihop !

• Mamma Ia

Va kuuul med lägenheten Maria - äntligen !!!! Hur stor är den???

• Mamma Ia

Jösses Maria, ni kommer ju att gå vilse och inte hitta varandra i den lägenheten !

• Mamma Ia

Vi har också en fadderflicka, Josefina, som bor i Dominikanska Republiken. Vi har varit faddrar åt henne i snart fem år, och det är jättekul att följa henne och hennes familj och hur de har det. Vad som är kul också är att Josefina och jag har samma födelsedag !

• Mamma Ia

Borboleta - vår faddertjej blir 9 år gammal i april. Jag blir några år äldre än så.... !

Maria - späckhuggarfadder = coolt!!! Hur blir man det???

• Mamma Ia

Grattis TeaSpoon/Magdalena!!! Håller tummarna hårt för att det går vägen denna gång.

• Mamma Ia

Maria!
    En olycka händer så lätt, men oftast kommer de ju vid totalt fel tidpunkt också . Försök komma över det, och försök njuta av er nya lägenhet i stället. Ödet kan man ju inte råda över ändå!

• Mamma Ia

Ingen fika för mig idag i alla fall... Jätteont i halsen och allmänt halvdassig . Var ute en liten sväng innan på förmiddagen, och det är INTE kul väder att ge sig ut i över huvud taget. Så ta det försiktigt om ni ger er ut idag!

• Mamma Ia

Trollbarn!
    Hmmm...minns att det var svårt att hitta mammakläder på andra ställen än HM (Lindex hade inte börjat med sina mammalinje när jag var gravid). Jag köpte något plagg på internet, men det blir ju ganska dyrt. Så det var mest HM som gällde då.
    Om inte annat har jag ett gäng fräscha mammakläder från våren/sommaren -03 om det kan vara av intresse. Just de kläderna finns ju inte i affärerna just nu i alla fall .

• Mamma Ia

Moimukulatt!
    Visst är det häftigt när man känner av de första rörelserna!!! Det lixom bara viftar till lite grann, eller känns som en liten fisk sprattlar till. Häftigt !!!

Det blir tyvärr ingen fika för mig denna gången heller. Jag jobbar ju... . Men hoppas ni får mysigt, och var snälla mot alla andra som försöker få plats på Regnbågen !

Svar på tråden Halmstad tråd!!!!!