Inlägg från: Jool |Visa alla inlägg
  • Jool

Halmstad tråd!!!!!

Magdalena: Tror tyvärr inte att jag kan komma. Vi ska antagligen ha julfest med jobbet då, men blir det inget så kommer jag gärna. Skönt att Totte är bättre. Väldigt fint julkort förresten.

Alva har kommit på ett jättebra sätt att blöta ner hela badrummet när hon badar. Hon hoppar i badkaret!!! Behöver jag tala om att monstret älskar att bada.

• Jool

Vi har kämpat hela helgen med att ta kort på Alva som vi ska använda till julkort. Hon sitter ju aldrig still!!!!!! Om man mot all förmodan får henne att sitta still så gör hon antingen en ful grimas eller så drar hon av sig tomteluvan. Ja, ja till slut fick vi en ok bild i alla fall, den finns i mitt bildgalleri.

Snuttans tredje tand är förresten på väg upp nu. För bara 2,5 veckor sedan hade hon inga tänder och jag hade nästan gett upp hoppet.

• Jool

Alva har fått en ny hobby. Hon läser lexikon! Hon började bläddra i det holländska, gick sedan över till det engelska och avslutade med det spanska innan hon tröttnade och började leka med papperskorgen istället.
    Hon blir nog ett språkgeni, min lilla stumpa

• Jool

LillaFruH: Det var ett tag sedan vi kunde språken så det blir nog lite jobbigt. Tråkigt med bristningar, jag slapp dem på magen med fick på brösten efter förlossningen. Vad spännande, snart får du träffa din bebis!!!!!

Var bara tvungen att lägga in en bild till i mitt bildgalleri. Bilden är inte arrangerad utan hon satt och lekte i sängen medan jag pratade med mamma i telefon och sen somnade hon så. Nallarna brukar vara vid fotändan.

• Jool

Magdalena: Hoppas att det går bra i dag så att du kan slippa den här skiten i fortsättningen. Tänker på dig. Krama Totte!

• Jool

Maria: Stackars Emil, blir det inget babysim nu?

Magdalena: Fick inte heller länken att fungera.

LillaFruH: Hur lång tid har du kvar? Jag mådde lite illa precis sista veckan innan förlossningen och sen ska vi inte tala om hur jag mådde under själva förlossningen, då spydde jag igen.

• Jool

Maria. Hoppas att ni snart blir friska, tycker synd om er. Vi får hoppas att ni kan komma nästa gång (det är ju sista).

• Jool

Magdalena: Vilken fin bild på Totte! Jag tyckte att dina lussekatter var fina. Det är minsann inte lätt att forma dem, tricker är att degen ska vara väldigt kladdig. Men dte är lättare sagt än gjort. De är säkert goda. Vi ska baka på söndag.

Det var inte så många på babysimmet idag och det var jätteskönt. Jag dök tillsammas med Alva för att kolla hur hon såg ut under vattnet (hon tyckte att det var obehagligt att mamma tog på sig dykglasögon) sen klättrade hon själv upp för kanten, min duktiga unge!

• Jool

Maria: Håller tummarna stenhårt för att ni får lägenheten! Hur är det med er nu?

Magdalena: Vad han har växt Totte!!! Vi ska väga och mäta Alva på tisdag och det ska bli spännande att se hur hon har växt. Jag tycker att hon har blivit jättelång (når mycket högre upp nu).

LillaFruH: Vad spännande, tänkt om det är på gång nu! Jag är nästan lite avundsjuk på dig. Det är ju så spännande när man äntligen ska få se vem som har bott i magen.

• Jool

Maria: Fungerar det verkligen så att ni måste betala dubbla hyror hos HFAB. Vi bytte lägenhet inom Mandamus för några år sedan och då behövde vi inte betala någon dubbel hyra. Vi fick 1 månads uppsägningstid på vår gamla lägenhet (i stället för 3) och sen var den nya tom så vi fick nycklarna direkt och kunde flytta in.

Svar på tråden Halmstad tråd!!!!!