Inlägg från: Jool |Visa alla inlägg
  • Jool

Halmstad tråd!!!!!

Magdalena: Snygg vagn!

Idag blir Alvisen 10 månader och det firar hon med en präktig förkylning. Tidigare har hon bara varit snuvig, men nu är hon rejält hostig och hes också. Hon sov jättedåligt i natt för hon hade så svårt att andas. Men hon har ingen feber i alla fall.

• Jool

Delfin: Hoppas att Evelina snart blir bra. Alva har också hosta och är snorig, men hon har ingen feber och är nästan som vanligt i humöret.

Magdalena: Förstår att det är jobbigt att gå tillbaka till jobbet. Om 3 veckor är det min tur.

Vi har haft en lång dag i stan idag. Var på föräldrargrupp men BVC-psykologen idag. Totalt värdelöst. Om ska tro honom så får man inte berömma barnen´och man kan aldig lämna dem för de kommer inte ihåg en då. Men då skulle ju alla barn glömma bort sina pappor när de är på jobbet. Ok, Alva tänker nog inte på sin pappa när han inte är hemma, men vist fasen känner hon igen honom när han kommer hem.

Sen satt Alva och jag och fikade på Waynes och en av killarna i personalen blev så förtjust i Alva att han frågade om han fick hålla henne. Hon flörtade vilt och var sitt vanliga knäppa jag.

• Jool

Maria: Ja det är "det där" i morgon. Sista gången denna terminen. Vi har ingen bil nu, men eftersom det är sista gången så tar jag bussen (annars hade jag hoppat över). Men nu är ju Alva förkyld, fast blir det inte värre så går vi ändå, hon har ju ingen feber eller så.

• Jool

Magdalena: Då visade ju Totte ganska bra att han hade saknat dig. Jag tror inte att Alva kommer att bete sig så när jag börjar jobba. Hon har inte gjort det andra gånger som jag har varit borta från henne hela dagar. Mne man vet ju aldrig.

Vi har varit på BVC och Alva väger 9315g och är 73cm. Stora tjejen nu!

• Jool

Har ni läst aftonbladet idag?
    www.aftonbladet.se/vss/foraldrar/story/0,2789,576429,00.html

Det stämmer kanske, men jag irriterar mig på att de tror att man går på babysim för att bebisarna ska få motion. Jag går i alla fall dit för att Alva ska få vattenvana och förhoppningsvis så småningom veta hur hon ska göra om hon ramlar i.

Maria: Jag hoppas att ni hittar en ny lägenhet snart. Tråkigt att det är så lång kö i Halmstad.

Magdalena: Kul att Totte tycker så mycket om Ris à la malta. Måste testa det på Alva också, men hon har ingen vidare matlust för tillfället.

• Jool

Ok, jag gissar på 31/12, men hoppas givetvis att den kommer tidigare.

Min Alva blev 10 mån 11/12.

Ha det så kul på fikat, kommer nog inte att kunna följa med fler gånger (om ni inte tar det på helger) för jag börjar jobba 3/1.

• Jool

Magdalena: Hälsa din mamma från mig och Alva (om hon kommer ihåg oss)

God Jul på er alla!

• Jool

Magdalena: Jag har märkt att Alva har den förmågan, men hon är faktiskt inte alltid så glad och knäpp som hon verkar. Just nu är hon inne i en väldigt gnällig period (kanske fler tänder på gång) och det är inte lätt att dammsuga med en unge som vill bli buren hela tiden. Hoppas att ni snart hittar lägenhet åt din mamma.

Maria: Visst är det synd att man ska behöva hota innan något händer, men jag ska hålla tummarna för att det löser sig med lägenhet snart. Tack för korten förresten.

• Jool

God fortsättning på alla!

Alva älskade julafton och verkade förstå att det är innehållet i paketen som är roligast. Hon kröp omkring bland alla paket och leksaker och bara skrattade konstant.

Sen har vår jul varit lite upp och nedvänd eftersom min mormor dog igår. Hon var visserligen gammal, men det är ju jobbigt ändå.

• Jool

Grattis LillaFruH!!!!!

Vilken sötnos han är. Jag blir väldigt sugen på en liten till nu.

Svar på tråden Halmstad tråd!!!!!