Halmstad tråd!!!!!
Grattis till Jululle också! Vilken gullig bebis!
Grattis till Jululle också! Vilken gullig bebis!
Nu är min första arbetsdag avklarad och det var tröttsamt. Saknade Alva så att jag höll på att dö. När jag kom hem var hon först som vanligt för att sedan bli väldigt mammig och gallskrek när pappa tog henne. Men det gick över efter 45 min och så blev hon som vanligt igen. Min lilla stumpa är stor nu som klarar sig så bra utan mamma.
Magdalena: Min förra BVC sköterska berättade att hennes dotter var 14 mån när hon fick sin första tand så Totte får nog också tänder så småningom. Alva har 3st nu och det ser så kul ut för alla är där nere.
Vad gullig Totte måste ha varit när han spottade makaroner!
Delfin: Nej, jag har inget nyårlöfte (bryter dem alltid ändå). Jag vill bara varna dig lite för att banta om du fortfarande ammar. Din kropp behöver energi när du ammar och då är det inte så bra att banta så ta det försiktigt och avbryt om du mår dåligt.
Oj, hinner ju inte med er riktigt nu när jag har börjat jobba. Hörde ryktas om fika på lördag. Kul, då kanske jag också kan komma.
Alva blir 11 mån idag och vägrar sova. Nu ligger hon och sjunger i sängen, men hon är glad i alla fall.
Jättegrattis till lägenheten Maria!!!
Magdalena: Vad söt Totte var på filmen! Alva är lite för feg för att släppa taget. Så fort hon står utan stöd så skrattar hon och sätter sig ner. Men hon vågar väl så småningom.
Orkade inte komma på fikan utan tog en härlig promenad med familjen istället. Men jag hoppas att jag kan komma med nästa gång.
Maria: Babysim (Drop in) började denna veckan, men vi orkade inte dit idag. Jag kan ju bara på söndagar nu när jag har börjat jobba. Nästa söndag blir det nog inte heller något babysim för oss, men sen måste jag komma i väg. Alva älskar ju verkligen att bada så det är synd om henne om vi slutar helt.
Magdalena: Hälsa tillbaka till din mamma! Vi får se till att fika någon gång när hon kan komma med, men som sagt, jag kan bara på helgerna och så är man ju upptagen vissa helger också.
Borboleta:
Jag går också till Kontaktlinspraktiken och är supernöjd. Optikern är verkligen trevlig och duktig. Jag har haft lite problem med mina ögon och har utan kostnad fått testa olika linstyper.
Jag tror att Lindgrens Optik endast sysslar med glasögon och Kontaktlinspraktiken endast med linser, men att de har ett nära samarbete.
Jättegrattis Magdalena! Håller tummarna stenhårt för att det ska gå vägen denna gången. Har du någon aning om BF ännu?
Magdalena: Då blir den en höstbebis då. Så mysigt att ha en sån liten nästa jul. Jag håller mina tummar jättehårt för att det ska gå vägen.
Fler bebisar som älskade pulkaåkningen idag? Alva somnade utmattad för en stund sedan.
Fy vad trött man är efter en hel arbetsvecka.
Alva hon rivs och knips så fort jag håller henne i famnen, men det går väl över hoppas jag.
Någon som vet hur länge man fick AD-droppar gratis från BVC? Det verkar skilja sig åt från BVC till BVC, men jag tänkte att de kanske hade samma regler i hela Halmstad i alla fall.
Nu försöker Alva att gå på allvar. Hela kvällen har hon tillbringat med att gå mellan soffbordet och soffan, dvs ca 2-3 steg åt gången (utan att hålla i sig). När hon kommit fram så stannar hon, spricker upp i ett jätteleende och klappar händer åt sig själv.
Grattis Totte på födelsedagen!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Hoppas att du får en bra dag med mycket paket, gos och godsaker.
Alva hälsar att hon vill höra allt om hur det är att fylla år, hon får ju vänta en vecka till.
Magdalena: Hoppas att Totte blir bättre snart. Det är ju jättejobbigt när de mår dåligt.
Nu är jag i samma situation som du. Mitt jobb ska lägga ner så jag blir väl uppsagd inom en månad. Jag trivs inte så värst på jobbet så det gör inte så mycket, men det hade ändå varit skönt att ha en inkomst medan man letar annat.
Magdalena: Alva tackar för grattiset. Vi har varit lite i valet och kvalet om när vi ska skaffa syskon, men nu får det vänta lite.
Visst är det härligt med all snö. Alva har åkt massor av pulka i dag och skrattar så att hon kiknar.
Zetika: Jag födde också på Halmstad BB och är jättenöjd. Personalen var jättetrevlig (ja, inte alla kanske). Man behöver inte boka tid utan de har öppen visning vissa dagar, jag kommer inte i håg vilka, men det kan säkert din BM upplysa dig om.
Här mås det bara bra. Ingen förkylning, men Alva har blivit lite magsjuk. Hon verkar inte må så väldigt dåligt dock.
Magdalena: Så skönt att allt var bra med bebisen i magen. Jag är sååå avundsjuk, skulle också kunna tänka mig att vara gravid igen.
Maria: Så tråkigt med bilen. Hoppas att ni får råd att laga den.