Inlägg från: JewelGirl |Visa alla inlägg
  • JewelGirl

Halmstad tråd!!!!!

Gumlan: Jag har tid 10.20. Det är andra gången för mig men första med den bilen jag har...

Ja, just det .... den ligger ju vid Kristinehed... lättast är väl att söka reda på den via gula sidorna eller via bilprovningens hemsida...

• JewelGirl

Gumlan: Jag antar att du redan betalat via fakturan man fick tidigare... I annat fall så sker betalning på plats. Du kör in när det är din tur. Reg.nr visas på stora displayer. Du stannar där de säger att du ska stå. Kliv ur och hälsa och låt dom göra det du ska... Det finns oftas kaffe att ta för dom nervösa
    Det tar inte mer än en timma... beroende på hur skruttig bilen är *asg*

När skulle du dit??

• JewelGirl

Ja, valium borde vara mer lämpligt...

Displayen är jättestor utanför portarna man kör in i. Bilen undersöks därinne. Ingen som kör iväg den mer än utanför till ett test för avgasutsläppsmätning (?) eller ngt sånt.... Inte teknisk jag heller men försöker...

Du får fjäska för grabbarna som ska inspektera *asg* så kanske de är försiktiga med Bettan... Känner likadant när ngn ska kika på min Pärlan. Inte krasslig som din kanske men nog så ömtålig *ögonsten*

• JewelGirl

Ja, det är jag rätt säker på. Men är oxå rätt säker på att den kan bli anmärkt på oken som sitter baktill. Men annars så är den i mitt tycke i fin form. Håller tummarna för oss båda

• JewelGirl

Ja, just det...! Glömde den biten med att man ska in o anmäla sig o hämta en "kölapp"....

Teaspoon: Klart det finns en liten krabat i magen

• JewelGirl

Nu är det braa Gumlans bil kvar Jag klarade mig utan anmärkningar *skitglad*

• JewelGirl

*stackars Gumlans lilla Bettan*

• JewelGirl

Gumlan: Bettan mot Pärlan?! Nja... vet inte det... har en Audi A4 Sedan mörkblå vad har du?

• JewelGirl

min är 95:a men visst...!
    Följer det med bogserlina till din?

• JewelGirl

Hahaha sant... ska vi byta då innan min man kommer hem? *asg*

• JewelGirl

Teaspoon: Då kommer jag på fm mellan 9.45 och 13.00. Såvida jag inte glömmer det... Men det ska väl inte hända. Härligt att bebbe måde bra!

Svar på tråden Halmstad tråd!!!!!