Adhd ärftligt?
någon som vet om adhd är ärftligt? om barnet inte alls växer upp med föräldern som har adhd kan det ändå bli så att barnet får det? och vid vilken ålder upptäcker man isåfall det?
tacksam för svar
någon som vet om adhd är ärftligt? om barnet inte alls växer upp med föräldern som har adhd kan det ändå bli så att barnet får det? och vid vilken ålder upptäcker man isåfall det?
tacksam för svar
tack för ditt svar och jag andas ut..
Min sons pappa har add och man misstänker att min son har adhd. Till mig har man sagt att det kan ärvas!
Min kompis son har adhd och likaså hans pappa så är nog ärftligt.
hennes son är förresten 5 år och det upptäcktes när han var runt 2-3 år. Han kan hålla igång i ett från 6 på morgonen till 21 på kvällen.
okej..men om barnet är 5 år och inte visar någon tendens till att ha adhd då är det ingen risk att det kommer senare heller?
min son har det och på bup sa dom att det troligtvis är ärftligt..
rökning under grav och svår förlossning mmm kan också andra orsaker
Min sons pappa har ADHD, på bvc fråga dom om sonen bakgrund och om pappan hade några sjukdomar osv, och hon sa klart och tydligt att ADHD är ärftligt.
det är en hjärnskada men den kan ärvas,en överläkare på bup berättade för mig att det är hög ärftlighet på adhd...slå upp det på google och läs om adhd och du kommer att se att det det stämmer