• Lilla Mjau

    Hur snabbt blev du gravid efter din förlust?

    Själva är vi inne på försök nr 4 utan plus i sikte! Eftersom jag inte har plussat själv kan jag inte svara på omröstningen, men är lite nyfiken på var medeltalet ligger :)

    Kram
    Anna med *Theodor*


    - Mycket kan man köpa men ingen kan köpa livet - Tomas Di Leva
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur snabbt blev du gravid efter din förlust?
  • Toka2

    Andra försöket efter Valdemar, men det slutade i mf i v4+5. Gravid igen 26 dagar senare, dvs första försöket.


    En del säger att de har sett en ängel. Jag har hållit en i min famn.
  • Cacan

    plussade igår, efter MF i 15/12-06. Så det blev på första försöket!!! Hoppas hoppas att det går vägen denna gång!

  • englabella

    på 1:a försöket (eller försök till att inte pricka ÄL men som vi givetvis gjorde och blev självklart överlyckliga) blev lillasyster Liten till. Hon förlorades tyvärr i sent mf i v 17 i okt Gråter. Har inte börjat försöka än efter det...

  • englabella

    För mig tror jag att min kropp bara skrek efter att vara gravid igen efter att min son föddes och dog i 24:e veckan. Rent fysiskt var allt på topp jättefort, så även nu efter andra förlusten. Hoppas bara att den skriker fortfarande nu när vi väl börjar försöka igen...

  • Tullia

    Vi försökte ett par månder med helt urballade cykler och förmodligen utan äl, sedan sattes jag in på Pergotime och blev gravid på tredje kuren.

  • penapöna

    Fortfarande inte blivit gravid, Eric dog september 2004.

  • hildaledsen
    Vår Ängel föddes 25 november 2004. Min kropp kom igångm rent fysiskt, efter bara några veckor. Däremot blev jag inte gravid förrän på sensommaren 2005, augusti närmare bestämt. Det hör väl till saken att jag är ganska gammal och inte precis fertil som en "genomsnittskanin" precis.. Vår son föddes 24 april 2006..
    Med Längtansbarnet Ellioth i famnen och Änglabarnet, för alltid i minne
  • Fru Svedberg

    månaden efter carolinas död den 18jan-06 så vart jag gravid igen men fick mf den 10feb-06 i v4-5 sen efter det tog det 10mån innan jag vart gravid igen men det slutade med utomkveds den 18jan-07 va i v7+6 så nu försöker vi igen har älsekret nu så jag har äl på söndag enligt fl så vi får se vad som händer.
    hur lång tid har det tagit för er å bli gravid efter ert x?

  • Mammanseko

    Jag var redan oplanerat gravid igen i v.8 när våran son gick bort.

  • humma

    Blev oplanerat gravid igen efter ca åtta veckor, innan kroppen kommit igång (trodde jag!).
    Det känns fantastiskt att vi fick dennna chansen när allt såg så mörkt ut!

  • Lilla Mjau

    Tack för alla svar som hittills kommit in


    - Mycket kan man köpa men ingen kan köpa livet - Tomas Di Leva
  • dragonskin

    Efter David dröjde det ett halvår, men nu gick det ju inte så bra den här sista gången heller... Jag har nyss haft den första mensen efter den senaste skrapningen. Så... vi får se hur det går den här gången...

    Lycka till, Mjau!!! Och många pälsmjuka kramar!


    Who needs a heart, when a heart can be broken??
  • Lilla Mjau

    Tack vännen! Lycka till till er också!

    kramar


    - Mycket kan man köpa men ingen kan köpa livet - Tomas Di Leva
  • Ängla88

    Jag vet inte hur många försök ;)
    Men vår Ängel Kajsa är född maj-04 och lillebror kom juni-05 så c:a 4 månader efter förlusten var jag gravid igen.
    Tror jag hade ett tidigt mf redan efter 2 månader då jag testade svagt positivt men fick blödning 2 dagar senare.
    Men jag vet ju inte om det var min hcg halt från Kajsa som gav utslag även om inte bm trodde det.

    Lycka till, håller tummarna för att ni snart får famnen full...

  • jennys mamma

    jag fick missfall i slutet av oktober 04 sen blev jag med barn januari 05 och i oktober föddes min älskade tjej! jag förstår alla som är ledsna vill krama om er! och försök igen om ni orkar!!

  • sladdenskåne

    Hej ! 10 veckor efter Henkes födelse / död blev jag gravid ...Går snart in i v 28 och det är nog först nu man har förstått att man verkligen är gravid fast att magen har varit där hela tiden...Många kramar till alla er kämpare därute..

  • Sonya

    Jag plussade i torsdags!!!

    Jag blev gravid 4 månander efter att Lillasyster föddes död, och tyvärr slutade den graviditeten i en Missed Abortion i okt.
    Det tog 4 månader efter skrapning att bli gravid igen.
    Nu hoppas jag innerligt att det ska gå bra och att vi ska få vårt efterlängtade syskon!

    Varma kramar till alla som väntar.....

Svar på tråden Hur snabbt blev du gravid efter din förlust?