• eisa

Har du haft en panikattack någon gång?

Jag är drottningen av panikattacker (kanske finns fler drottningar?)

Panik är den värsta känslan som finns, men den gillar mig.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du haft en panikattack någon gång?
  • Malinia
    Citplalex och Theralen. Lifesavers. I rest my case.
    Me, myself and I - the most important people in Malinia...
  • Malinia

Ärligt talat. Många av oss framkallar våra panikattacker helt själva - det är ju det som är det värsta av allt. Frågan jag hellre skulle ställa är Hur gör man för att SLIPPA vara drottningen av landet Panickångest?

Förlåt Ts. måste ju fråga.

Me, myself and I - the most important people in Malinia...
  • IlsaBlackWidow

Många men har gått i behandling och idag är både panik och ångest nästan helt frånvarande.

• Meli o Neo

Fått nåt som måste varit panikångest en gång. Efter en lång tid av jobbig livssituation kulminerade det en kväll när allt blev för mycket och då svartnade det framför ögonen och jag kunde knappt andas. Jag hyperventilerade så att det började sticka i fingrarna. Min kille ringde min syster som är sjuksköterska och hon sa att det var panikångestattack. Att det stack i fingrarna berodde på försämrad syresättning till yttre organen som fingrar och tår, pga hyperventileringen. Hon bad mig andas sakta ut och in som vid förlossningen. Det tog nästan en kvart att komma ur det hela och lugna ned sig.

Det var asäckligt och har som tur är aldrig skett igen. Det ska nog jäkligt mycket till. Som tur är.

• vackrastarflow

många, men mina yttrar sig inte som de flestas, har inte så farliga problem med dem. jag vet vad de är och jag vet hur jag ska hantera dem.

• Esterella

Är hypokondriker och ibland så har jag "tänkt" mej till en attack, så sjukt.
    Jag har haft de flesta symptomen yrsel illamåeende domningar svettningar rena dödskänslor, öhhh ,metallsmak i munnen.

Det värsta är att jag inte riktigt vågar erkänna för min sambo utan ser det som ett tecken på min svaghet och ljuger hellre om det.

Det bästa sättet att glömma dina problem är att gå i för trånga skor
  • Minelly

Japp.... många. Sorgligt att vi är så många, men samtidigt skönt att man inte är ensam.

• mamma69

Jag har haft hur många som helst, dom började komma när jag var i 16-års åldern och nu är jag 37 år och dom kommer än idag!
    Sen har jag generell ångest också, jag kan nog kalla mig "Drottning av Panik"

• adrenalin

jag vet inte exakt vad panikattack är. men jag brukar få så när jag är på vanliga ställen i vanliga situationer. typ på centralstationen och det är massa folk. då slår hjärtat fort å jag blir yr och det känns som jag bara ska spy.

burriburr.webblogg.se - den bäääästa bloggen
Svar på tråden Har du haft en panikattack någon gång?