Normalt slitage? Hjälp oss...
Jag och sambon har äntligen fått en ny lägenhet men dessvärre blev inte lyckan särskilt långvarig...
När vi kom dit för första gången i lördags så var städningen dåligt gjord, riktigt trist!
Men det var inte det värsta, vi hittade många brister och fotodokumenterade allt och skrev till. Sedan dess har vi försökt få tag i besiktiningsprotokollet utan framgång - det har till och med gått så långt att bovärden anklagat oss för skadorna och sedan börjat avvisa våra samtal...
Vi har inte ens vågat flytta in ännu...
Idag fick jag tag i kundansvarig, imorgon ska vi dit och göra en ombesiktning tillsammans med kundansvarig och bovärd - allt på hyresgästföreningens rekomendation.
Nu vill jag höra vad ni anser om skadorna. Är det normalt slitage? Kan vi kräva att det åtgärdas? Vad kan räknas som normalt slitage?
Sambon och jag är ganska ordentliga och renliga av oss så vi kanske överreagerar?
Vi kan tänka oss att stå för tapetkostnad men känner att det är de som bör ta in någon för att göra jobbet... Tror ni det är möjligt?
Bilder finns i galleriet (många - fler finns dokumenterade, något suddiga dock?).
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-01-12 10:33:27:
Jaha... Nu har lägenheten blivit ombesiktigad.
*Det är en massa småsaker som ska fixas, typ dragit fönster, lösa lister, krokar i badrum osv.
*Alla golven utom parketten ska läggas om.
*Vi får omtapetserat i alla rum förutom hallen vilken vi fixar själv i helgen.
*Toalettstolen byts ut.
*Handfatet på den andra toaletten byts ut.
*Alla små skavanker vi inte är skyldiga till finns med på protokollet.
Gissa om jag är glad för att vi krävde en ombesiktning!