• LinaT

Vad är typsikt för 90-talet...?

70-talet och det (enligt mig) hemska 80-talet känns relativt enkla att se det typiska i, men 90-talet...? Det är ju ganska färskt, och kanske därför svårt att "sätta fingret på". Men vi kan väl göra ett försök?

*Grunge-stil med jeans och rutiga flanellskjortor
    *Jeans med figurnära t-shirt samt halsband, typ läderrem
    *Överdriven enkelhet i frisyrer; rakt, rakt, rakt...

• Svar på tråden Vad är typsikt för 90-talet...?
  • Poena

*Byxor med bootcut
    *Låga linningar på jeansen
    *Minimalism både gällande kläder, smink och inredning

• cuteangel

måste säga att för mig så va 90-talet bara hemskt!
    Arbetslöshet, deprission,kurt cobains självmord,usch..skönt att det e över..

• ärtprinsessan

* snurrad snusnäsduk runt halsen med guldringar

* långt lockigt burrigt hår, gärna med stoppat diadem och en skrynkelsnodd

(upplevt på en gymnasieskola i västra götaland)

• Marika78

Färgstarka tapeter i slutet, terracotta, grönt, blått och gult..
    I början på 90-talet hade man lila, vinröda och svarta jeans, t-shirt på t-shirt (kortärmat över långärmat), och mycket Levi´s. Lee var helt ute vill jag minnas.. Skinnjackor med luddkragor kom också då.. Och fleece!!

• marina7712

Stringtrosor är väl typiskt 90-tal?

• LinaT

Jo, Levi's var det ju som gällde! T-shirt på t-shirt, ja visst det hade jag helt glömt! Jag hade aldrig det, men ville utan att det liksom blev av.

String är ju definitivt med, och apropå underkläder; sport-behåarna kom väl i början av 90-talet?

• Marika78

Sport-behåar, minns inte riktigt..
    Skorna då, huga! Klumpiga kängor, gärna med stålhätta!! Grova klackar med grov sula.. he he!!

• Poppet

Låter som om jag har fastnat i 90-talet... jag har t-shirt på långärmad och kängor än idag... /Poppet

• Flippan71

Poppet, jag med.. . Men jag har i alla fall inte kvar de där MC bootsen man hade. Först spetsiga bruna med ringar på sidorna, sen fyrkantiga svarta.

• princess of woolfs

Stringtrosor, "sexiga" kläder på barn, bara magar, anorektiskt ideal eller överdrivet vältränad, boot-cut jeans..

Svar på tråden Vad är typsikt för 90-talet...?