Familjen Taylor skrev 2007-01-17 09:10:49 följande:
"Jag har stått på en hoppande läktare och sett folket runt mig när dom sätter igång att försvinna in i sin fantasivärld. Jag har hört pastorernas predikningar, och jag har sett hur de lägger händer på människor och gör "underverk"."Jag antar att du inte har nån större erfarenhet av andra kristna samfund utöver Livets Ord? Själv har jag erfarenhet av flera olika, och kan säga att hur det går till när man ber och prisar Gud inte kan avgöra hurvida det är en sekt eller ej.. Alltifrån att sitta ner med knäppta händer och be en tyst bön, till att stå upp med armarna i vädret och be högt, eller be i tungor, eller be tyst.. Ja, det är alltihop lika vanligt. Det sistnämnda förekommer i många församlingar utöver Livets Ord, inte kan man väl klassa alla dessa församlingar som sekter bara för att de föredrar att be på ett visst sätt?Och tungotalet förekommer även i väääldigt många kristna församlingar - det omnämns ju i bibeln, som de flesta kristna bygger sin tro på...Okej, håller med om att det är lite udda att sitta och tala i tungor högt på bussen, men det får väl tala för den personen och inte för samfundet hon var med i För övrigt vet vi ju itne ens vilket samfund hon var med i, så det känns onödigt att sitta och spekulera..Jag tycker att det man kan avgöra hurvida nått är en sekt eller ej på, är hur man hanterar pengar, hur man bemöter medlemmar som vill gå ur samfundet, hur man behandlar människor som inte är med i församlingen osv.Jag vet att medierna har skrivit mycket som inte är sant om just Livets Ord, så dem ska man kanske inte bygga sin tro på helt och hållet Jag kan själv tycka att LO tjatar lite väl mycket om pengar och att ge, men de tvingar i alla fall ingen att ge. Och hur de hanterar sina pengar vet jag inte i detalj, men jag vet att det inte är en enda person som har hand om det.Angående ledarskapet så har de inte en enda person som bestämmer allt, utan de har många olika pastorer på Livets ord (min bror är medlem där).Känner även folk som varit med och gått ur Livets Ord, och de har inte på nått sätt blivit illa behandlade.Jag har själv varit på många konferenser och möten på Livets ord, och visst, det finns saker som jag är lite skeptisk till.. Men jag tycker inte att de skiljer sig så pass mycket från andra kristna församlingar, att man kan klassa dem som en sekt. Jag vet att de bygger sin teologi på bibeln, och det är väl det en kristen kyrka ska göra? Isåfall ska man väl klassa de flesta kyrkor som sekter.. Även den församlingen jag är med i, trots att vi sjunger psalmer och ber tyst.
Jo, LO är inte min enda erfarenhet, långt ifrån.
Hur LO hanterar pengar är en högst aktuell fråga som LO*are alltid besvarar med "Det är anonyma människor som skänker till Ulf."
Men snälla.
Nej.
Privatplan, femfamiljs-villor, lägenheter i andra delar av världen.
LO har en ledare med sinna för affärer, hans affärsidé heter Livets Ord.