Inlägg från: Trulsa2 |Visa alla inlägg
  • Trulsa2

Järngänget i Malmö del 11

Mejram, kloka ord! Håller med dig! Ingen här inne är en elak mamma, men de flesta av oss har någon gång hamnat i "frustrationspanik". Om inte annat så väntar en sådan så småningom... Jag har gjort saker som jag ångrar men jag vill inte bli dömd för dem, därför behåller jag dem för mig själv. Jag försöker akta mig för pekpinnar (även om jag använder sådana i jobbet . Det finns ett bra indianordspråk; "döm ingen förrän du själv gått i deras mockasiner" (nått sånt..).

Tack för en helskön kväll med många skratt.
    Ha en go helg alla!

• Trulsa2

Tack för inbjudan till shopping och tupperware. Tyvärr kan jag inte komma. Idag är jag dessutom snorig och hängig... klarar inte festande på nätterna...

Ha så kul ni som träffas!

• Trulsa2

Tupperware OCH Andys! Fast ni kör väl inte samma tid? Vi har storfrämmande från Uppland. Sambon fyller år den helgen..

• Trulsa2

Jag är trött på Me&I kläder. Halva klassen går runt i plyschiga döskallar och hjärtan...

Men jag kan tänka mig att gå på vibrerande tupperware party

Det verkar gå någon "light influensa". Två tonåringar hemma med huvudvärk, yrsel, illamående och lätt feber. Eleverna minskar i antal för varje dag...

900 000 danska kronor, ska vi byta jobb, AOI??? Hur nolltaxerar man?

• Trulsa2

Vår kvällsmat den här veckan:
    Måndag; kyckligwok med ris
    Tisdag; kycklingköttbullar med pasta
    Onsdag; spagetti med köttfärssås
    I morgon blir det nog tonfiskgratäng med ris och hollandaisesås.
    På redag kanske tacos...

Inga fantastiska variationer här hemma. Det blir oftast något av registret ovan plus ett par rätter till... På helgerna har sambon tid med viltkött och gräddsåser .

Jag tycker att äktenskapsrådgivnig var bra för att reda ut vad som gått snett och varför. Saker att tänka på inför nästa förhållande...

• Trulsa2

Bra tjejer, fortsätt drilla era små barn så kan de allt när de kommer till skolan .

Nu är det dags för spisen igen.... är INTE motiverad idag.

• Trulsa2

Jag kan väl ta ett sabbatsår eller två Nolltaxera var det ju!

• Trulsa2

Hmmm, VAD som kommer på... Eric är lätt, han är nöjd med de kläder jag/sambon har valt att sätta på honom. Tonåringarna är värre. Jag är oftast inte nöjd med vad de har satt på sig och de vill INTE bli påklädda... Men jag brukar säga; "vad fin du är!" för att de ska känna sig nöjda. Känslig ålder som jag minns det..

Nu har jag och Eric varit och köpt en stor baguette (inga fantasier nu AOI..) Räkorna tinas och vinet kyls.. Eric är förväntansfull - hans älskar räkfrossa, goda ostar och vindruvor. Vem vet - kanske blir det dessert i kväll ?

• Trulsa2

Här kommer tårar av ansträngning... Har spenderat 3h framför datorn med att sammanställa dagordning, mål, planering av verksamheten osv. Ska ha föräldramöte i morgon kväll................

• Trulsa2

SL, vilket läckert hus! Trevligt område

Jag är ynklig i kväll, har ont i halsen... Ska lägga mig och vänta på att dottern ska ringa, innan hon tar bussen hem. Hon ska vara hemma vid halv ett (huuu orkar inte vara vaken till dess.) Skönt med små barn som sover tryggt i sängen..

Svar på tråden Järngänget i Malmö del 11