Inlägg från: Trulsa2 |Visa alla inlägg
  • Trulsa2

Järngänget i Malmö del 11

Det kallas pliktkänsla och den är djupt rotad . Du skall arbeta i ditt anletes svett.. Martin Luthers hesa stämma flåsar dig i nacken. Vi är alla offer...

Idag är det ju fineväder!
    Välkommen tillbaka till livet, AOI. Nu är du smal och undernärd . Andra hus väntar på dig!

• Trulsa2

Eric är ju halvdansk och skulle behöva lite fastelvn, vi kommer gärna söndagen den 4 mars! Lördagen går också bra (M ska på gokart och herrmiddag...). Rolig idé AOI .

Nu är det sportlov............ MM, hotellverksamheten börjar....... Den här veckan har vi köpt hem halvfabrikatmat så att tonåringarna ska kunna serva sig och sina kompisar själva så mycket som möjligt. Jag blir tokig om jag inte kan lämna köket på hela veckan.

På torsdag (22:e) ska Eric på 2½-års kontroll kl. 10.00. Efter lunchsömnen, vid 14-tiden, är de som vill och kan bjudna hit på våfflor, lek och skitprat . Vi firar våffeldagen en månad för tidigt!

• Trulsa2

Ett försenat grattis på din dag, MM!! Blir det ett grattis till nytt hus med?? Vad spännande, inte konstigt att du är lös i magen .

Slänger in en påminnelse om "våffeldag" hemma hos mig, på torsdag.

Kan komma efter 14.00;

Trulsa
    Mullvaden + två barn

• Trulsa2

Hoho, god jul allihopa... Vilka drivor på uppfarten! Det kommer ta mig en timme att skotta fram bilen. Bvc-skötersan ringde precis. Hon är insnöad och kan inte komma till jobbet. Erics 2½-års kontroll blev framskjuten.

Jag förstår om ni inte kan ta er till min våffelträff idag. Synd, men vi får träffas en annan gång. Om fem veckor är det påsklov...

AOI, din campingplats känner jag redan till. Min mamma bor också i Karlskrona och vi har varit på studiebesök en midsommar på just den campingen. Det var en upplevelse full av traditon, midsommarkransar, flaggor i tusental, långbord och snappsar - helhäftigt!

MM, nu blir det att planera ett kök till... Men ett kärt nöje, du får ju ett splitternytt hus på köpet! Det ser skitsnyggt ut, lyxigt, trendigt, modernt och praktiskt. Mmmmmmmm, vilket läge .

• Trulsa2

MM, kan du inte ha en vindsloppis för järngänget?? Jag har flyttat så många gånger och rensat ut/gjort mig av med barnens leksaker i omgångar. Trodde ju inte att det skulle bli en knodd till..

AOI, jag hade bara handlat för drygt 7000 på H&M... det blev en bonus på 150kr. Hmmm, vad ska nu inhandlas??

Eric är sjuk - feber och hosta.

Vi vill ha nytt huslarm. Securitas aroundio har varit här och försökt sälja på oss deras system. Vi tycker att deras månadsavgift (drygt 300kr) är för dyr.. Sen kollade vi utbudet på internet. Vilken djungel.. Ni har diskuterat larm här inne. Någon som har tips på bra larmbolag?

• Trulsa2

Katla, du har mycket att fira, examen, ny lägenhet och 40-års dag! Drick upp resten av flaskan så skålar jag med dig - Skål och stort grattis!!

Bamsekram från Trulsa

Är hemma och vårdar influensahostigamatvägrarEricsomintesoverpå nätterna...

• Trulsa2

Nu har mina reaböcker kommit från adlibris.com. Billigare än i handeln och ingen fraktavgift .
    Smaka på dessa:

Stieg Larsson "män som hatar kvinnor" och "flickan som lekte med elden"
    Roslund & Hellström; "odjuret", "box 21" och "Edward Finnigans upprättelse"
    Michael Connely "månskugga"
    Susanna Alakoski "svinalängorna"
    Dan Brown; "gåtornas palats"

Hmmmm, är definitivt fast i deckarträsket.... När ska jag hinna läsa alla....

• Trulsa2

AOI, jag läser sällan biografier, tyvärr. Den senaste hette "Tusen små bitar" av James Frey (pocket!). Lättläst men tuff läsning eftersom det handlar om en narkomans liv... Alla i min bokklubb tyckte jättemycket om den, men jag orkar inte läsa böcker om allt för destruktiva människor (blir deppig).

Ytliga/roliga böcker är också bra! Jag har ju inte så intressant liv, utan måste ju fly in i böckernas värld då och då .

Hur blir det med fastelavnfesten???

• Trulsa2

Varsågod, Mejram, roligt att du blev inspirerad av mina bokinköp . Hittar du böcker av Arnaldur Indridason på rean så slå till (t ex "kvinna i grönt"). Han är ett säkert kort!

MM, du har arbetat lite med din nya presentation ser jag. Snyggt och proffsigt. Jag är glad om jag lyckas ladda ner en ny bild till galleriet... Mina bilder är för stora och får inte plats här inne.

Idag ska jag och Eric göra ett nytt försök på BVC (2½-års kontroll). Förra gången var sköterskan insnöad. Eric har sin första friskdag idag. Efter en veckas influensa har han säkert gått ner 1 kg i vikt. Nu blir väl inte viktkurvan godkänd...

Svar på tråden Järngänget i Malmö del 11