Inlägg från: Sommarlycka |Visa alla inlägg
  • Sommarlycka

Järngänget i Malmö del 11

Ja, jag intygar Fot i munnnen. Julie är en solstråle som just nu inte riktigt är sig själv. Utbrotten hon får liknar inget som Matilda har. Kan bara hoppas att det hjälper att hon får gå 30 timmar/veckan på dagis. De behöver "egen" tid precis som vi. Det är inget roligt att gå omkring och vänta dagarna igenom för att lillebror ammar eller byter blöja eller vad det nu är. Matilda har i a f mått bra av att gå fler timmar på dagis. Är det sen någon dag som vi vill och känner för att vara hemma så är vi det. Det är ju fördelen med att studera. Jag får ha full tid på dagis men avgör själv när och hur mycket jag vill plugga.

Om vi återgår till J's utbrott här förra veckan så är det ju lättare för mig att gå in och distrahera och försöka få henne på andra tankar. Mig är hon ju inte van att få så mycket uppmärksamhet från och dessutom är det lättare för mig att behärska mig och vara pedagogisk för hon är ju inte mitt "problem" när hon har gått utanför dörren. Jag bara återgäldar dig för alla gånger du har hjälpt mig med Matilda när jag har hållt på att bli tokig på henne

Norrmans deli - dit går jag INTE mer. Otrevligare personal får man leta efter!  Bojkott!

• Sommarlycka

Orkar inte ventilera mina åsikter om 15-timmar, aktiva barn, föräldrarledighet etc... får bli en annan gång.

AOI - Shoppa lite Gullpengar till Matilda också så blir hon överlycklig!

Med risk för att Katla hinner inom tråden och "tjuvläsa"... ska vi köpa något ihopa (ja, AOI, jag vet att det inte heter så men nu ÄR vi i Skåne Räcka ut tungan) till henne?
    Det är ju roligare om vi är några stycken så kan vi ju köpa något riktigt fint

• Sommarlycka

Oj, oj, mouserande är verklingen inget för mig (TACK Katla!). Mådde väl OK när jag vaknade kl 9 (efter en litten vakentid med Maxe-mannen vid 6:30) men när eftermiddagen kom så mådde jag PEST! Nästa helg fyller min käre make 35 och vi ska ha liten Chanpagne-bjudning här hemma och sen Glasklart. Hur ska det gå. Kommer ju vara däckad i en vecka .

Orginalarna från "Järngänget" har kännt varandra i drygt 2½ år och känner varandra vid det här laget ganska väl. Vi dömmer inte varandra utan föröker berätta vad som funkat för oss. Visst blir det en del syrliga kommentarer men det hör till. Det är ju därför som vi kallar varandra VÄNNER och inte bekanta. Vissa här inne verka tolka saker lite värre än vad verkligheten är (kan bero på att vi ibland överdriver lite när vi skriver av oss vår frustration). Det mesta här inne har ju handlat om Julie på sistonde och jag kan bara tillagga att J är INGET PROBLEMBARN! "Problemet" bestod i för lite timmar på dagis och för många timmar med att vänta på att mamma ska amma klart etc. Om någon tolkar det som man (Anna & jag) dumpar övervåra problem på dagis för att slippa ifrån några timmar så tolkar ni FEL! Problemet var för lite timmar i en miljö de stortrivs i och nu är det problemet ur världen. Anna har börjar jobba som smått och jag är tillbaka i skolan på heltid igen.

Så nu har jag också lagt mig i så nu går jag vidare ut på Tradera för att "fynda" Me&I 

• Sommarlycka

Tänkte att det var dags att lämna ämnet innan det spårade ut helt men jag kan inte låta bli...
    Ber man om råd så får man acceptera att råden inte alltid är de man vill/behöver höra. Man får ju vara tacksam för att någon/några faktiskt har tagit sig tid till att läsa om vad det är som tynger en och tänka till om vad som kan tänkas vara till hjälp. Samtidigt måste ju den som ger "rådet" vara uppmärksam på att vissa saker ligger långt utanför ramen för vad som behövs och kan bara tolkas som man totalt misslyckats i sin mammaroll. Inget roligt att höra och hjälper en knappast att ta sig ur ett tråkigt mönster. Reprimanders som "så får man INTE göra" eller "slippa ta tag i problemet några timmar" undanbedes!

Förlåt om jag trampat någon på tårna genom att inte svara på allmänna inbjudningar.  Tupperware är inget för mig. Jag tänker vara bakis till helgen och njuta av att vara barnledig. Den 12 feb hänger jag gärna på!

Nu ska lillibror och jag på Miniplask innan jag ska vidare till skolan.

Kram på er alla!

• Sommarlycka

Halloj i tråden Skrattande
    Mår toppen efter en supertrevlig fredag. Fick äntligen vara lite vuxen och inte bara mamma
    J och hans bror fyllde 35 i helgen så vi passade på att fira lite här hemma innan vi gick till Glasklart. Vi var ungefär 15 pers och festade till det på kyckligfile, pastasallad och CHAMPAGNE i stora lass. Hur trevligt som helst. Vidare på Glasklart blev det grogg i stora lass . Inga skandaler att rapportera men dagen efter hade jag 0,1 i promille kl 10 och min käre make hade 1,2 Förvånad!!! Bra med en alkomätare när man ska bestämma vem som ska köra dagen efter. I vårt fall var beslutet inte svårt Flört
    Jag drack hur mycket som helst, typ 7 glas champagne och minst 5 stadiga groggar. Måste ha världens förbränning Skrattande

Jag är kass på att veckorplanera vår matsedel och handlar nästan varje dag. Supertråkigt! Jag tar också tacksamt emot matförslag mejram!

• Sommarlycka

Jag var själv hos läkaren stup i kvarten som liten och jag var ALLTID sjuk (i a f när mamma berättar Hemlis). Kan tänka mig att för många penicilin-kurer kan göra imunförsvaret sänkt och sen är det ju alltid det där med att bli resistent - inget kul när det verkligen gäller - MEN det är inte bra att låta allting självläka heller. Ärr på trumhinnorna är inget att rekomendera. Halfluss kan leda till ledvärk (fyndigt eller hur) osv...
    Matilda har varit hos läkaren två gånger och fått hostmedicin och sen en gång när hon haft vinterkräksjukan och vi var rädda att hon var uttorkad.

Faf - jepp, min man är enäggstvilling och ja, hans bror har blivit kallad älskling och fått ett par klappar på rumpan av mig Oskyldig

Efter samtal med Matildas dagisfröken som var "orolig" för att M inte kunde färgerna så är hon numera hårddrillad (hon tycker faktiskt att det är kul att lära sig och springer numer omkring och berättar vad saker har för färg). Nu kan hon röd, gul, vit, lila (som även är rosa) och blått. Hon blandar ihop brunt och svart och glömmer för det mesta grönt.

Vilka färger kan era barn?

• Sommarlycka

Njae, men det var fint ändå!

Idag ska jag vara i skolan mellan 10-15. Det betyder att jag får äta lunch UTAN barn. Undrar om jag kommer ihåg hur man gör när man inte behöver slänga i sig maten Förvånad. Ska bli härligt Skrattande.

Nalle Puh säger så förståndiga saker

• Sommarlycka

Maximilian hälsar och tackar Skrattande
    Den 12:e är det stängt på dagis så då är Matilda hemma. Fritt fram för aktiveringsförslag Penga mun som inte kostar en förmögenhet.
    Burberry är jättefint i lagom dos. När jag köper Burberry till Matilda så köper jag plagg jag tycker är snygga och inte för att de är rutiga. Men visst, jag erkänner - när det gäller mina barn så är jag "märkesbög"

• Sommarlycka

Psssst... har lagt in en bild från As examensfest i galleriet. Endast tillgänglig för de i min adresslista så hojta till om det är någon som inte kan se så lägger jag till.

• Sommarlycka

Ber om ursäkt... trodde såklart att samtliga här inne redan låg i min adressbok men så var inte fallet Förvånad
    men Faf, du låg redan där så du borde ha kunnat sett bilden. Återkom om du fortfarande inte kan se den.

Fick brev (allmänt utskick) från styrelsen igår Fundersam. Alla barnvagnar som står i trappan kommer att bortforslas, så nu har vi hela lägeheten full med vagnar. Ett himla meck så fort man behöver en vagn eftersom vi bor på tredje våningen och vagnarna går inte in i hissen i uppfällt läge. Blä!

Just nu skulle jag även vilja strypa min man. Ingenting jag gör uppskattas. Det är bara gnäll hela tiden. Inte ett positivt ord Gråter. Går väl över (hoppas jag)!

Svar på tråden Järngänget i Malmö del 11