Järngänget i Malmö del 11
Förlåt Filur, nu finns även du i min adressbok
Fritt fram att titta in i mitt galleri
Förlåt Filur, nu finns även du i min adressbok
Fritt fram att titta in i mitt galleri
Tjoho...
Jag "vann" min Bugaboo på Tradera. En gammal Frog från 2002 och den gick loss på 3300 + frakt men jag är GLAD!
Usch, lider med dig Faf
Har haft en supertrevlig helg ! Var hos min syster i lördags och käkade räkor, spelade Gin Rummy och drack en massa alkoholhaltiga drycker. Slutade med att min syster plockade fram PS2 och ett kareokespel som heter Sing Star. Fy f-n vad roligt! Till och med J sjöng. Maxi avbröt oss vi 3 annars hade vi nog hållt på hela natten. Vi sov över och min syster var en ängel som gick upp med barnen (hennes och våra kl 7:30)!
Herre gud! Stora styrkekramar till dig. Förstår att gamla sår rivs upp igen.
På mitt förra jobb så fick vi gå rånutbildning (hur man hanterar ett rån, inte planerar det såklart). Jag blev helt ovetande offret som blev rånad. Väldig verklighetstroget så "rånarna" kom in i butiken och sköt och hotade. Var väldigt obehagligt trots att jag visste att det inte var på riktigt. Förstår att en verklig händelse sätter djupa spår.
Blev rånad på en parkbänk när jag var i England på språkresa när jag var 15 år. Han rykte mitt halsband som var mitt dophjärta. Konstigt att vi alla verkar bli brövade på just våra dophjärtan.
Hoppas att lamet kommer att få dig att känna dig bättre till mods i ditt hem!
Nu ska jag till skolan och leka vuxen
Matilda är runt 90 cm och ca 13 kg.
Har hittat ett hus på hemnet som vi vill titta på. Tänk om vi verkligen tycker om det då får vi problem. Vi har inte varit brf mer än 5 månader så adjökens till uppskovet...
Njae, Katla vann nog men Mimmi är en god tvåa
Matilda har varit torr dagtid sedan i sommras men har fortfarande dyblöt blöja på morgonen. Hon säger själv att hon vill sluta med blöja på natten men JAG är inte riktigt redo än. Pallar inte gå upp och kissa med henne mitt i natten. Har tillräckligt med avbruten sömn med en liten Maximilian som vill amma stup i kvarten på natten.
Mätte Matilda hemma igår 91 cm (2 år & 8 månader).
Maximilian är nu 7½ månad och visar inga tendenser till att krypa... Han är bra på att åla sig fram och han är jätteduktig på att gå om man håller honom i händerna. Har hört att barn som "hoppar över" krypstadiet ofta är sena/får problem med talet. Känner faktiskt barn där det stämmer. Någon som vet om det bara är slumpen eller det faktiskt kan stämma.
Trevlig helg på er alla!
Binis det här huset är det men vi hoppade över visningen. Det var redan uppe i 3,6 miljoner!!!
http://www.hemnet.se/search/maklarutbud/object_frame.asp?objektid=3504916&service=hemnettogp&caller=main&area=13&kommun=157&oresundssok=&url=http://www.bostad.dn.se/bostadsborsen/sok/results/
Ok, fungerade inte.
Vegeholmsgatan 6 i Limhamn om du kikar på hemnet
Någon som minns att vi var hos min syster förra helgen och kvällen slutade med "Sing Star" (kareokespel till PS2). Idag kom min käre make hem med en inslagen paket (jag fyller år imorgon). Gissa vad det innehöll...
(Kanske något för kryddpartyn )
Ja, visst såg huset trevligt ut. Men har det ökat med 900 000 innan ens visningarna är över så är det tyvärr inget för oss
. Men vi fortsätter leta. Vi vill ju bo nära dig Trulsa
Trevlig lördag på er!
Aima... NOP, ni vann inte
The Ark - Yes
Jessica - Yes
Cosmo4 - ok, men texten sög
Regina - gå och göm dig
fröken Marie - mysig men knappast melodifestival
Jimmy - lite för speedad för min smak
Nu är mitt kaffekalas övestökat och pizzan är uppäten. Nu hoppas jag på att slappa i soffan men det kan man väl glömma...
Oj, här har det hänt mycket på kort tid. Det är som det är och det enda att göra är att uppskatta det vi faktiskt har istället för de saker vi saknar (oj, lät som det kom direkt från någon lärobok). Ibland tycker jag det är SKITJOBBIGT att vara 2-barnsmor och dessutom klara av att behaga en krävande make (om än så snygg ) men jag biter ihop och hoppas och tror att det blir bara lättare. 2-årstrotsen tär mer på en (och förhållande) mer än jag någonsin trott var möjligt. Dessutom har jag valt att gå tillbaka till skolan och läsa på heltid när Maximilian bara är 7 månader. Börjar blir lite trött och sliten. Men jag har faktiskt valt mitt liv. Jag visste hur J var när jag valde att skaffa barn och gifta mig med honom. Jag valde att skaffa 2 barn så tätt så nu får jag helt enkelt klara av detta!!! Vad jag däremot har som många saknar är BARNVAKT och en stöttande mamma och syster. Det hjälper otroligt mycke när man känner sig otillräcklig. Och ibland får även jag smaka lite på glamouren
Jag älskar mina barn och min man som för det mesta faktiskt är alldeles underbara och tror att de flesta här inne gör det samma (sina egna, inte mina såklart
)
Tack för gratulationerna!
PS. För att gnälla lite till... Hade bjudit hit mina föräldrar och min syster och hennes familj på kaffe och glass igår för att minifira. Js bror hörde av sig och ville också komma och det tyckte jag bara var kul. Alla hade toppenpresenter med sig. Sen kommer även min svärmor och hennes man. De har med sig jättefina kläder till Matilde (för hon "fyllde månad")och en mjukisskallra (är inte han för gammal för sånt nu) till Maximilian. De hade glömt att jag fyllde år så jag fick ett mobilsmycke och 4 stearinljus!!! Efter 15 år kommer människan fortfarande inte ihåg min födelsedag. Ledsen
Nu ska barnen oc jag till öppna förskolan för första gången
Ha EN UNDERBAR DAG ALLIHOPA!