Inlägg från: Sommarlycka |Visa alla inlägg
  • Sommarlycka

Järngänget i Malmö del 11

Alla järtans dag firas sällan hos oss. På sin höjd några rosor . Kommersiellt påhitt Skrikandes
    Klart du får gnälla AOI, det är ju ofta så man får saker som stör en ur systemet. Vi finns här för att lyssna.
    By the way - Tack för igår! Nästa gång vill jag också följa med till stan Penga mun.

Tjusigt MM men jag håller med AOI; Limhamn så vi får dig närmre oss!!!

Igår hämtade jag ut min "nya" Bugaboo... Lycklig

• Sommarlycka

Här var det tyst och tomt inne...
    Har alla däckat av kräksjukan eller?

Gräsänksa ikväll med maken iväg på jobbrelaterat (så får han det att framstå som i a f...) raj raj och har det trevligt. Tur man har två underbara barn som låter mamma sitta och surfa på hemnet Skrattande.

AOI - Matildas mage läcker luft rätt friskt den också. De har nog fått kålpudding på dagis eller nått Flört. Hoppas Julie mår bättre!

• Sommarlycka

Romantiken igår bestod av att jag och barnen köpte röda tulpaner med ett gulligt kort till J. Js romatiska gest bestod i att handla och laga mat (köttfärsgryta, jätteromantiskt - NOT!) så var det med den saken. Vi har aldrig gjort det till någon stor grej.

• Sommarlycka

AOI - jasså du har rymt... taskis ! VI vill jättegärna komma på "fastelavn" har jag ju sagt! Säkert fler som nappat om vi fattat vad det var för något?! Ja, jag vet att det innefattar bl a någon pinjata-liknade lek och att det säkert blir jätteskoj. Kom igen nu - say the word and I'll be there!

Maxemannen har 39,4 i temp stackaren men verkar må bra i övrigt. Får väl vara tacksam för att det är första gången.

Trevlig helg på er allihopa (vi hörs väl efter melodifestivalen Skrattande)!

• Sommarlycka

MM - då var det tur att inte vi stod och knackade på er dörr idag... vi hoppade över husvisningen. Förstod att det behövde en hel del arbete för att bli bra. Jag har väl ändå mitt hjärta inställt på att stanna här i stan någonstans. Sibbarp, Djupadal, Limhamn eller ditåt någonstans.
    Hoppas Mimmlan blir bra snart!

Maxe-mannen var uppe i 39,4 igår kväll men efter en omgång alvedon så verkar den nu vara borta Skrattande.

Binis - är i skolan mellan 13-15 den torsdagen så det fungerar inte så bra för mig. Är nästan alltid i skolan tis, ons och torsdag (och ibland måndagar och fredagar också...).

Så AOI - nu har jag lovat Matilda att hon ska få gå på en jätterolig fest hemma hos Julie så nu får DU hålla vad JAG lovat Flört! Ha det underbart i skärgården!

• Sommarlycka

Grattis MM till husköpet! "Exklusivt vid golfbanan" är det det? Tjusigt värre! Vad säger grabbarna om att flytta?

Trulsa - oj, vad jag vill komma imorgon men jag har tyvärr skola till kl 17 Ledsen. Får bli en annan dag.

Idag har jag skubbat från min sista föreläsning för att gå och simma med hela familjen. Mysigt!

• Sommarlycka

Sorry Coockie! Har inget bra sätt att få fatt på Katla. Har bara ett mobilnummer men jag tror inte att hon har det nu.
    Krya på dig!

• Sommarlycka

Diarre... fick tipset att ge rivet äpple (måste vara rivet alternativt juice). Funkade på Maximilian. Kanske ett gammalt beprövat knep men det var nyheter för mig så nu delar jag med mig av mina nyfunna kunskaper Skrattande

• Sommarlycka

Mmm... nu blir jag ännu mer sugen på hus.
    Hjälp med att välja mäklare - svårt att råda. Det måste KÄNNAS rätt. Kan vara en idé att se vem det är som säljer flest fastigheter (till högst priser Penga mun) i ert område. De har troligtvis ett bra kundunderlag med många sugna köpare.

Byggröra... usch ja, det hade vi tänkt bo i när vi ska renovera köket.

• Sommarlycka

Stackars Matilda... Hennes mamma hade bara handlat på H&M för 5500 pix så hon kan knappt ha några kläder Gråter. Fick ändå bonus på 150 kr Penga mun. Undrar om det beror på att hon nästan bara har "märkes" kläder (som någon Flört alltid kommenterar)?!?

Vintern är hopplös; kräkiga magar, gröna näsor, hostiga munnar och varma pannor. Tror jag ska emigrera till varmare kontinent. Nu verkar i a f mina barn vara på bättringsväg (vågar man säga det?)
    Krya på er alla sjuklingar.
    Tur man bor i lägenhet så man slipper bli inplogad. Jag har hitintills haft tur med plogbilen som missat att ploga in min bil. Har däremot haft problem med att få in och ut barnen när jag parkerat. Vallarna ligger ju mot trottoaren också Skrikandes. Kul att de stora barnen fått snö på sitt sportlov men efter helgen får det gärna töa bort

Trevlig helg på er allihopa!

Svar på tråden Järngänget i Malmö del 11