Inlägg från: Mamma Mio |Visa alla inlägg
  • Mamma Mio

Järngänget i Malmö del 11

tack alla...jo men att fylla år är toppen eftersom alternativet är tråkigt. Att vara död-.

36år!

Ja huset på järavallen, golfbanan, vi räknar och räknar...suck!
    3 olika mäklarfirmor kommer i morgon och värderar huset!

SL vad ska vi tänka på???

Mimmi

• Mamma Mio

Husaffär klar...köper hset på järavallen, inflyttning 15 sept.

Så står man med dubbla lån ett halvår....suck!

Haft 4 mäklare här idag, fastnade just nu för svensk fastighetsförmedling.
    Gillade mäklaren. På andra plats kommer Bjurfors.
    Nu j-a kommer det att bli snärjigt ett tag.

• Mamma Mio

Oh suck ANNA hur kan du shoppa så mycket på HM???? Så många fina kläder har de INTE!!!!!

Men du och de dina är alltid välklädda! Hur går det till!?

Ditt klädkonto slår mitt!

Tack för grattisar.

Och jag kollade campingen...men vill campa i din trädgård i stället!

Huset är det "södra huset", vi kommer göra garaget till kontor och ha en carport med förråd i stället.

Idag har jag frostat av typ 2dm snö från frysen, ngn av ungarna har inte stängt den och hej och hå....snow!

Situationsplan med sålda hus
    Entréfasad södra huset
    Söderfasad södra huset
  • Mamma Mio

Hus nr 5.
    Ni kan se på hemnet, i Kävlinge kommun. Järavallen.....
    Det ligger på golfbanan, och vi spelar inte golf, ännu.....

Köket ska byggas om rejält. Väggar inne ska flyttas. Men vi tror att detta kan bli ett bra boende för oss.

SL! Hjälp mej välja mäklare!!!!!!

• Mamma Mio
    Vi har direktkontakt med räddningsverket, vi som bor runt kärnkraftverket...på senaste tid har räddningsverket skrämt livet ur mej!
    Senaste varningen var när det fanns risk för storm...vår radio på två ställen i huset går i gång på max volym lyser ilsket rött och någon mässar om vad varningen gäller, förra gången var det 23.45.

Idag började man varna kl 05.30...hela huset studsar upp och vill att vi ska gå upp, snöoväder, håll er hemma, inga tåg går m.m

Suck...man måste vara morgonpigg.
  • Mamma Mio

Nej det är inte tråkigt att lämna köket här...jag är trött på huset och trädgården...allt har förfallit eftersom Ulf jobbar mycket och jag sköter allt annat!
    Vi vill inte göra om här en gång till liksom.

Köket skall likna det vi har nu, vi ska slå ut väggen mot vard. rummet, förlänga en halvmeter i full höjd, sen 1 m i 1,5 höjd så det blir mer öppet.
    Vi ska ha köcksinredning på väggen mot hallen, liknande det vi har idag. Betongbänkskivor ska vi ha.
    I stället för garageport blir det samma fönster som i vardagsrummet, 4 höga fönster.

Detta blir enklare eftersom det blir "nyckelfärdigt"...vi slipper bo i byggröran.
    Det jobbigaste blir att tömma vinden i detta hus...fatta vad leksaker vi har...kom och hämta! Spel, pussel, ficherprize sjörövarskepp, garage, flexitrax........allt får säljas (billigt)

• Mamma Mio

Japp...en loppis kan vara på sin plats! Återkommer med plats dag och tid.

Larm kommer att ingå här i vårt hus ett tag..sector, med fria uttryckningar m.m...men det kostar också 295:-, när huset är sålt.

Kanonide med "visningslarm".

• Mamma Mio

Oh Mejram kom hit och VÅLDGÄSTA familjen Mellander i stället!!!!!!!!!!

Vet ni att Agusta lever! Hon ringde igår och berättade att hon reser till Island i morgon söndag!

Hinner inte se henne innan dess!

Men hon finns, bara så ni vet!

H&M -Jag fick ingen bonus heller....*stolt*Cool

men vi handlar för 100.000 på ICA, så där får vi oftast 75-100:- i bonus per månad.....

Men så rulla jag ju fram så fint.

• Mamma Mio

Suttit på akuten med mamma och höggravid syster. Mamma fick förmaksflimmer med extraslag...fick åka hem efter massor med prover och lite mediciner...obehagligt.

Nu ska jag se melodifestivalslutet.

Svar på tråden Järngänget i Malmö del 11