• Anonym

Pälsängrar- Jag mår så dåligt.

Hej

Jag undrar ifalla det är fler här som har haft pälsängrar hemma eller som har det hemma nu. Det är en liten skalbagge vars larver lever i ens garderober och äter kläder. Jag är anonym då vissa här vet vem jag är och jag vill inte att detta ska komma fram. Jag har pälsängrar i min lägenhet och jag har haft anticimex här nu och de har sprutat. De sa dock att det kan ta ett år innan man blir av med dem. Det låter kanske som en bagatell men jag har fobi för smådjur.
    Finns det fler som har haft eller har dessa otäcka djur??

• Svar på tråden Pälsängrar- Jag mår så dåligt.
  • Alsephine

Norrland sträcker sig väl från norr om Dalälven och uppöver? Jag ryser och minns tillbaka... huuuuuugaligen: pälsängrar överallt! Och de rackarna fick t o m hål på en polyesterjumper! Enbart ylle? Glöm det!

• Venus

De måste vara muterade nu för tiden... De verkar ju leva på det mesta efter att ha hört av er här inne och efter egna erfarenheter...

• Tin o Trolls mamma

På tal om skojsiga djur.. Jag har mal hemma! Såna där som verkligen käkar kläder! Tror att de kom in i mitt liv via en gammal garderob och sedan har de följt mig, genom flyttar och allt. Yiikk! De äter upp allt som är stickat i alla fall..

*kliar mig i pälsen*

Ekorren..

• bubbelubb

Mal och smådjur kan flyga in genom öppet fönster ibland. Mina har försvunnit av sig själv

• Just

bubbelub

De kanske flyger UT också då??

• Tin o Trolls mamma

Mina malar tycks trivas bra hos oss. De verkar inte vilja flyga så långt utan stannar gärna i garderoberna där de kalasar på mina stickade tröjor.

Ekorren.

• Emmeli

Panik!!!!!!
    En sån äcklig larv har visst blivit en skalbagge hittade en idag krypandes på golvet när jag städade blääää!!
    Tur att man snart flyttar å att man har plastat in de mesta av kläder och sängkläder!

• o0dizzy0o

appro på äckliga djur, min sambo har vart "duktig" och överbevattnat vissa av våra blommor, och vi har fått massa svarta sjitjobbigt äckliga små flugor *kräkas på* nån som har nått underbart tipps på hur man får bort dom...vill ju inte va tvungen o kassta alla blommor o träd nu

• Tin o Trolls mamma

Prova med kaffesump i blomjorden! Har hört att det ska vara effektivt mot småflugor.

Ekorren.

• lilli2

Hej! Vi hade. De fanns i lghen när vi flyttade in. Om antisimex sprutat så löser sig. Ett tips är att Tvätta alla textilier som tål det i minst 60 grader, och frysa in de textilier som inte tål så hård tvätt. Var extra noga med damsugningen runt lister och byt dammsugarpåsen ofta, eftersom de trivs i påsen. Vi fick bort dem så, utan antisimex, så misströsta inte.
    Lycka till

Svar på tråden Pälsängrar- Jag mår så dåligt.