Stenungsund
Vilka delar är ok att bo i?
Känner inte till det jätte bra så tänkte om någon här kanske kan tipsa lite?
Vilka delar är ok att bo i?
Känner inte till det jätte bra så tänkte om någon här kanske kan tipsa lite?
Vi har dagis ca 100 m från vårt hus! Förhoppningsvis kan våra framtida barn gå där!
Peab skall bygga hus och lägenheter i en del av Hallerna och kommunen har släppt tomter (dock är det ju lång kö till tomterna nu för tiden. När vi bokade vår tomt, fanns ingen kö alls)
Geckos- Nej det var det jag tyckte med. När man precis är färdig med inskolningen så ska man göra om det på en annan avd.
Kanske inte den bästa lösningen, men bättre än att behöva gå hemma utan någon inkomst
Våran inskolning hoppas vi börjar 15 Mars, och som det verkar kommer det bli så. Men om det blir baracken eller inte vet jag inte.
Men vi har ju en dotter där sen innan, och då brukar dom ju prioritera så man slipper ha olika dagis.
Men man vet ju aldrig... vi kanske hamnar i storahöga
Eller så ses vi till våren i baracken ![]()
Vad säger ni om detta huset?
picsrv.annons.dn.se/bsbilder/1/11933/1_11933_11933-805675112_805708108.jpg
Var inne i en budgivning för ett liknande hus när vi letade. Var då jättebesviken när vi fick dra oss ur, då det blev för dyrt tyckte vi. Kunde verkligen se mig själv i det huset och fattade inte att någon annan skulle få flytta in!!
Men nu i efterhand så är jag glad att det blev så, eftersom vi hellre ville bo o stora höga och ju fick ett hus/kedjehus här!
Det är närmre göteborg vilket är bra då min sambo pendlar dit med kollektivtrafiken, så han tjänar bra tid på det. Samtidigt som man bor så mycket närmre havet här, men promenadavstånd till den fina badplatsen. Trodde inte att vi skulle kunna vinna budgivning i detta område, men det gick ju!
Men som sagt hoppas ni hittar det just ni söker, det ser ut att vara i fin ordning, så ni inte behöver göra så mkt själva. Tycker det ser mysigt ut!
fuji. Bor ni mitt i stora höga? Är det inte väldigt litet samhälle? var länge sen jag körde där nu...
Kikade på stora höga nu, priserna är ju jätthöga....
Det är ett samhälle med massa hus, radhus, villor, vissa lägenheter, badplats, båthamn, sommarkiosk, värdshus, campingplats, idrottshall, fotbollsplan.
Sedan finns det en liten affär( Tempo) som man kan handla det mesta, en statoil, en klädaffär, skoaffär och sådär. Skola finns från åk 1-9, väldigt fin verkar den vara, kan inte vara gammal. Många förskolor.
Buss in till gbg tar 38 min tror jag, tåget lite snabbare. In till stenugnstorg tar det knappt 10 min med bilen.
Tja det var väl det. Rätta mig om jag har fel, har bara bott här i ett år, så känner ju inte till allt egetligen.
Det enda som saknas är väl vänner i området, varken jag eller sambon jobbar i denna kommunen så än så länge har vi inte kommit i kontakt med någon här. Men snart tittar vårt första barn ut, och med detta kanske vi kommer i kontakt med andra föräldrar, och kan förhoppningsvis lära känna lite folk i området och sådär.
Där kollade vi också innan vi köpte detta.
Men det steg så fruktansvärt i pris så vi drog oss ur.
Men dom är himla fina. Och området är bra. Häng på ett tag och se. Det kanske inte är lika många budare denna gången.
Såg ett på kopper... Billigt var det men tycker dom är lite tråkiga (f´låt
)