• Toffifee

Stenungsund

Vilka delar är ok att bo i?
    Känner inte till det jätte bra så tänkte om någon här kanske kan tipsa lite?

• Svar på tråden Stenungsund
  • Hustomten

Jag bor i radhusområde vid kopper och trivs kanon.
    Vi har ett atriumhus som ligger precis vid en skola.
    Det är nära till dagis, affär och sånt.
    Priserna har gått upp en hel del, men jämfört med andra ställen så är det rätt billigt att bo här.
    Och i vårat område rör det sig mycket nu, många säljer just nu, så det finns verkligen att få tag på ett boende.
    Speciellt radhusen.

Tomtens IQ-Nivå är ruggigt låg, så ta det varsamt med mig.
  • fuji

Jag vill ju slå ett slag för Stora Höga där jag bor. 10 min promenad till fin badplats vid havet, vad mer kan man begära? In till Stenungsund är det max 10 min med bilen. Passar oss perfekt.
    Hoppas ni hittar vad ni söker! Lycka till!

• Toffifee

Oj här var det folk från alla hörn i stenungsund

Fuji:Stora höga har dom väl byggt en hel del i... Lite avsides för oss kanske.

Hustomten: Kopper har ibland radhus ute är det dom i tegel du bor i?

Sunshinesweden:hmmm hallerna, vart var det de låg?

Greckos: Ja vi har full koll på hemnet, kikar varje dag. Varit lite tomt nu i dec och jan men det är väl då folk köper minst också..

• Yummie

Varför är Vita Hasselbacken så hemsk? är det mkt invandrare o brottslighet där?

• mammutten81

Storahöga är ju skitnära, det tar ju 10 minuter med bilen.

HAllerna ligger vid kyrkenorum.
    Vid norumskyrka.

• mammutten81

Yummie, nej, men det är FULT, inte renoverat/rustat utvändigt sen det byggdes på 60-70talet.

• Hustomten

toffife- japp det är dom. Det är tegel och trä.
    Dom ser inte så roliga ut på utsidan, men är bra inne.
    Och området är underbart. Lungt, och otroligt barnvänligt. Bra grannar mm.
    Vi trivs som fasen.

Det är ju en samfällighet här så man betalar en fast avgift varannan månad där det innehåller: Vatten, värme, sopor , vägunderhållning, sopcontainer parkering/garage mm.
    Men det är ändå ett fristående hus. Du får göra vad du vill med det så att säga

• Hustomten

Lägger in en bild på våran tomt så du ser lite hur det ser ut...
    Våran tomt har en utbyggnad så den är ju mindre än dom utan utbyggnad.
    Men den både räcker o blir över ändå

juni, juli-05 006.jpg Detta är då baksidan.

• Toffifee

Tack för alla tips, kul att höra lite vad ni som bor där har för åsikter Hur är det annars med dagis och skola, långa köer osv?

• Hustomten
    Toffifee skrev 2007-01-25 21:45:54 följande:
    Tack för alla tips, kul att höra lite vad ni som bor där har för åsikter Hur är det annars med dagis och skola, långa köer osv?
    Skola vet jag inte, mina barn är inte där ännu
    Men dagis är kanon iaf. Våran stora dotter går på bergsvägens förskola, och det ligger ca 5 minuters gångväg härifrån.
    Omrpdet är stort och jättebra, mycket lekyta ooch väldigt skyddat mot omgivningen.
    Personalen är jag jättenöjd med, och dom hittar på mycket med barnen. Tar bussen ner till centrum och går på biblioteket, går på luffen. Sommaren har dom ibland åkt och grillat korv mm.

Köerna är väl som i övriga landet skulle jag tro.
    Vi är i kö till våran yngsta dotter nu, och har väl väntat i 4 månader på svar nu.
    Dom ska sätta upp en barack på området som ska fungera som en slags kö.
    Så att man ska kunna få dagis när man vill. Men att dom hamnar där till att börja med.
Svar på tråden Stenungsund