• Toffifee

Stenungsund

Vilka delar är ok att bo i?
    Känner inte till det jätte bra så tänkte om någon här kanske kan tipsa lite?

• Svar på tråden Stenungsund
  • Toffifee

Tanken är ju att det ska kännas totalt rätt nu när vi köper....

Men är det bra område i länken jag la ut?

• Hustomten

Ja det är det.
    Vad jag hört iaf
    Tror väl det är mest barnfamiljer där.

Det fanns ju ett i brudhammar också. Ligger också precis här vid dagis och mataffär.

Tomtens IQ-Nivå är ruggigt låg, så ta det varsamt med mig.
  • Hustomten
    Toffifee skrev 2007-01-26 23:21:15 följande:
    Såg ett på kopper... Billigt var det men tycker dom är lite tråkiga (f´låt )
    Jag vet, radhusen gillar jag inte. Men vi bor i ett atriumhus och dom är finare
  • fuji

Vi köpte ett kedjehus i stora höga. Ett fristående hus är för dyrt för oss tyckte vi.
    Detta kedjehus gick på 1,9 milj till slut, och det är ungefär samma som man betalar för samma hus inne i stenugnsund. VI hade tur i budgivningen också, bara vi och en till som gick med från början. Samma priser och dyrare har det blivit på de vi la bud på i stenungsund så det blev ingen skillnad, trots det för oss bättre läget!

• Toffifee

Aha ok, låter ju bra...

Måste fråga, där vi bor nu har vi ett område som är mindre trevligt, lite bösigt som vi säger i Göteborg Finns det nått sånt i Stenungsund. Hmm vilken fråga *skratt*

• Toffifee

Hustomten, vad är atriumhus för typ av hus?

fuji, ja det var ju inte så farligt, men dom som låg där nu var hiskeligt dyra...

• Toffifee

Hittade ett hus i myggenäs nu som vi ar med och budade lite på men kompisen som är snickare var med och tittade på andra visningen och upptäckte mindre trevliga saker så vi drog oss ur...

• Hustomten
    Toffifee skrev 2007-01-26 23:26:16 följande:
    Aha ok, låter ju bra...Måste fråga, där vi bor nu har vi ett område som är mindre trevligt, lite bösigt som vi säger i Göteborg Finns det nått sånt i Stenungsund. Hmm vilken fråga *skratt*
    Hmm ja det är väl hasselbacken vad jag vet iaf.
    Om det är typ stökigt du menar?
  • Toffifee

jo det var så jag tänkte, jag har säkert fördomar men men altid nyttigt att veta

• Hustomten

Atriumhus är ett hus som har tomten inhängnad. Det är som kedjehus, och på baksidan så är grannens hus på ena sidan och staket på andra sidan ( mot gångvägen) .
    Dom ser lite småtråkiga ut på utsidan. Som små skokartonger typ.

Det finns lite olika stl på dom. Vårat är utbyggt så det är ett vinkelhus nu. Men från början är dom avlånga och stl tror jag det är 96kvadrat.
    Vårat är nu 137kvadrat.

Om du ser kortet längre upp i tråden så kanske du ser lite hus jag menar med baksidan.

• Toffifee

Ja just det Bra när man har barn kan jag tänka mig.
    Så bra att ni kunnat bygga ut för 96 kvm är ju inte jätte stort. Nu har vi bott så trängt här så man längtar efter ytor.

• Hustomten
    Toffifee skrev 2007-01-26 23:36:57 följande:
    Ja just det Bra när man har barn kan jag tänka mig.Så bra att ni kunnat bygga ut för 96 kvm är ju inte jätte stort. Nu har vi bott så trängt här så man längtar efter ytor.
    Ja det var så när vi köpte det, så vi slapp bygga ut det
    Men jag skulle allt vilja ändra en hel del här hemma. Lite mera öppna ytor hade inte skadat.
    Och jag håller på att tjata öronen av gubben min för att vi ska riva lite väggar nu.... men han är inte lika impad av det..( kanske ska göra det själv)
  • Toffifee

hustomten. Oftast är det väl inte som man själv vill ha det *s*
    Massor av ideer och makarna är lagom nöjda efter 511:e förändringen som man propsar på att den kommer att bli mycket bättre

• Hustomten
    Toffifee skrev 2007-01-26 23:41:28 följande:
    hustomten. Oftast är det väl inte som man själv vill ha det *s*Massor av ideer och makarna är lagom nöjda efter 511:e förändringen som man propsar på att den kommer att bli mycket bättre
    Haha, jag vet. Precis så är det. Jag har kanonideer som jag kommer på helt plötsligt. Och han suckar för han vet att jag kommer på en annan lösning när denna är klar.
    Jag möblerar om, jag målar och grejar och nu har han slutat kommentera det tom... tröttnat antar jag
  • Toffifee

Men ideerna är bra! Eller hur! *s*
    Brukar också hålla på att måla och greja men jag har liksom lagt ner det nu, ska ju förhoppningsvis flytta.....snart!

Svar på tråden Stenungsund