Ont i ljumsken...
Jag har haft ont i ljumsken och en liten bit inåt på vänster sida sedan i fredags. Det är knappt så jag kan gå och det är ett helt företag att vända sig i sängen. Någon mer som har så och vet vad det är som gör att jag har ont?
Jag har haft ont i ljumsken och en liten bit inåt på vänster sida sedan i fredags. Det är knappt så jag kan gå och det är ett helt företag att vända sig i sängen. Någon mer som har så och vet vad det är som gör att jag har ont?
Dalle: ja ok...jag va in till mvc idag men min bm var inte där då så hon ska ringa mej imorgon ist. Får se vad hon säger om det. Men det är ju tur att det försvinner. Skönt att man "bara" har 10 veckor kvar =)
Jag har också ont i ljumskar,när jag ska vända mej i sängen så känns det som jag ska delas på mitten. Jag tror det är foglossning. För det har jag bak i bäcknet. Det känns som det knakar och brakar.
Jag har också ont i ljumskarna, det gör som ondast när jag går mycket men även när jag vänder mig i sängen. Har fått lite olika bud vad det är, en del säger foglossning, andra säger att det sliter och drar i muskler/leder pga tyngden från magen mot bäckenet. Jag har iaf varit hos en sjukgymnast och fått ett stödbälte som jag har på dagarna, och det tar bort den värsta värken när jag går, men den värk jag har på nätterna när jag vänder mig i sängen får jag nog stå ut med...
Åh vad skönt att höra att det är fler än jag som har ont i sina stackars ljumskar =) Då vet man ju att det inte är nån fara.
Samma värk här. Ibland får man halta fram på vägen... måste se kul ut... Jag tror att det är för att bäckenet blir så mjukt av allt relaxin som finns i kroppen. Inte konstigt att man blir lite mjuk i skelettet när man ska klämma fram en unge på 3-4 kg snart..
Storken: Ja exakt..jag får också halta fram och ömsom vagga...haha..ja man måste se bra otymplig och rolig ut när man tar sig fram i snigelfart...tänk om det ändå kändes hälften så roligt som det kanske ser ut..
Har haft ont i ljumsken sedan mitten av graviditeten ungefär (nu i v.37). Mest ont vid gång och absolut ondast när man ska vända sig i sängen. Enligt dr var hängde detta ihop med bäckenet (någon slags foglossning). Var hos sjukgymnast och provade bälte, hjälpte inte. Inte heller TENS-apparat jag fick hyra.
Vart sjukskriven 25% från 10/11, och 100% nu från 8/12 då det inte blir bättre...
Ååå, jag e inte ensam! Hur känner ni; molar det eller är det smärta som hugger till i vissa lägen? För mig hugger det och ibland blir det som att benet låser sig så man varken tar sig framåt eller bakåt.
mitt i ljumsken har nästan försvunnet, men nu har jag ont under magen o på blygdbenet när jag vänder mig i sängen eller går. trycker på saom bara den! kram
Jag vet inte hur jag ska beskriva hur jag har ont, både huggande och molande kanske. Men en sak är säker: Ont gör det!
Usch vad jag hatar att ha så här ont och idag är det ännu värre. Det är knappt så jag kan gå och jag som har gett mej sjutton på att jag ska städa idag, så det tänker jag göra också hur ont jag än har.
*puff*
Jag fick foglossningar redan i tredje månaden men min son. De var det värsa jag varit md om. fanns ingen skön ställning att ligga i. Men det hjälpte lite om man hade en stor kudde mellan knäna! Sen fick jag köpa ett brett gummibandsbälkte som man fäste runt höfterna för att hjälpa bära upp magen.. Den var lite stödjande och hjälpte lite.