Inlägg från: MamaKajsa |Visa alla inlägg
  • MamaKajsa

Förr oss som är fast i Scrapträsket

Hej.
    Här kommer en entusiastisk nybörjare inskuttandes. Vilken fantastiskt rolig grej detta är. O va snygga grejer ni gör *impad*
    Har gjort sex LO:s nu o inser att jag måste framkalla meeeeeer bilder
    Var och shoppade med två vana scrappare häromdagen, jag blev helstressad inne i butiken....finns ju bara sååå mycket fint *vill ha vill ha*

Kommer kanske inte ha så mycket att säga i den här tråden men MASSOR att läsa. o lära. Bara att lära sig "språket" är ju halva utmaning
    Såg att ni kör skiss-utmaningar med...det vore ju kul att prova på, men får nog öva lite mer först

Hoppas det finns plats för mig här, för ni verkar vara en hel hög med glada tjejer som verkligen skriver hur mycket som helst

• MamaKajsa

Nu har jag lagt in mina sex första LO:s i mitt galleri. Berätta gärna vad ni tycker. Är det nåt jag ska tänka på som kan förbättras? Har läst om hur man ska tänka i trekanter...men förstår inte riktigt i praktiken hur det skulle bli.

• MamaKajsa
    venezuela : ja det gör jag också, gillar den sjätte mest alltså Därför jag la in den trots att den inte var klar med bilderna. Ska bli kul att leta bilder till den.
  • MamaKajsa

Med att lifta menar ni att man "härmar" (känns som fel ord nån annans LO då, förstog jag rätt?

Nu har jag åstadkommit min sjunde LO F*n va skoj det är.

sjunde

• MamaKajsa
    Mia: jadu, varje stund jag eg inte har tid går jag runt här o blänger på scrapgrejerna som står o retas med mig Tyvärr strular den stationära datorn där jag har alla bilder ligger så jag får inte iväg nån beställning på nya bilder....*behööööver*
    Va himla fin "den första snön" var.
  • MamaKajsa
    Lingonflickan skrev 2007-02-04 21:47:46 följande:
    MamaKajsa: Häftig Lo! Tänk vad fint det kan bli när man vågar sticka ut med färgerna. Har du wellat pappren eller är de randiga? Passar görfint till bebisens kläder.
    har du wellat pappren???....hmmm...hur gör man det själv tro?
    Det är wellat papper helt enkelt
  • MamaKajsa

Jag skulle behöva lite hjälp, o hoppas att nån har lust.
    Ska på begravning på fredag och tänkte göra en minnes-LO Det är min mans morfar som gått bort. Planerar att den kommer att stå framme vid kransarna vid kistan.

Nån som har en passande skiss? Kanske med tre-fyra foton på sisådär. .....en dikt kanske?.....vad tycker ni?
    Känns jättesvårt, men tror att det skulle kunna vara väldigt uppskattat av familjen.

Nån som gjort nåt liknande som jag kan små-lifta av kanske??

• MamaKajsa
    älvanpurjo: 3 kassar (?) för 400:-, låter ju alldeles superbra det Själv gjorde jag av med 250 på fjuttiga 1 kasse .
  • MamaKajsa

Några som vill ge expertisehjälp?????

Har gjort en LO nu ikväll....inget fastsatt ännu.....o jag är inte nöjd. Fastnat o vet inte vad jag kan/ska/bör ändra. Måste bli klar helst nu ikväll, annars hade ju att sova på det varit ett trick kanske.
    Är en LO som ska vara framme vid kransarna i kyrkan på mannens begravning.
    På guldiga lappen står det: "Varmt var ditt hjärta, och glatt ditt sinne. Ljust och soligt lyser ditt minne".

Nån som vill ge lite snabb feedback? ....vill liksom inte att det ska bli fel med denna.

scrappbooking 009.jpg

• MamaKajsa

Claudia: ja ett kort till ska jag leta fram. så dikten ska uppåt o ett kort´vara där dikten är på ett ungefär alltså, tycker du?

Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket