Inlägg från: Örnen76 |Visa alla inlägg
  • Örnen76

Förr oss som är fast i Scrapträsket

Grattis till alla pulbiceringar!! Jättekul

Nu har jag hämtat ut mitt paket från Scrapaddicted med papper, chipboards, alafabetstickers och en "Crop case"

• Örnen76

Fick en utmaning av min mentor att göra en LO i bara brunt och turkost. Lite kluringt.
    Resultatet finns nu i mitt scrapgalleri

• Örnen76
    Mizty skrev 2007-02-23 13:34:06 följande:
    NyfikenÖrn skrev 2007-02-23 12:34:03 följande: Fick en utmaning av min mentor att göra en LO i bara brunt och turkost. Lite kluringt. Resultatet finns nu i mitt scrapgalleri Den blev ju jättesnygg!!! Massor av Får se när jag får tag i mina papper som jag vill ha... Caroline, stolt mamma till Phenom!
    Tack!

Jag har fått en del frågor om bokstäverna jag har på LOn. Det är Hip Chit Chatters från Scrapaddicted. De är egentligen vita, men jag har målat de med turkos akrylfärg. Jag gillar boktäverna jättemycket. De är dessutom självhäftande
  • Örnen76
    Fnyz skrev 2007-02-23 15:49:52 följande:
    nyfikenörn: dem bokstäverna älskar jag, har snart slut i min förpackning, har lyckats gjort av med nästan alla sorters bokstäver plus att dom är så lätt att omvändla till andra bokstäver eftersom de är små jag har gjort ett H till ett L ett P blir ett D ett Q ett B o.s.v det tråkiga med dem är att det självhäftande itne alltid är så bra och det torkar lätt å så lossnar bokstäverna å ligger längst ner i plastfickan så ajg använder alltid ett par gluedots åxå på dem.å så finns dem ju i så många färger, men vita är bäst för detär lättast att måla över, själv har jag knalloranga då måste man måla dem med MINST två lager färg innan det täcker oj vad lång om bara ett par bokstäver
    Tack för tipsen om "omvandlingen" samt att det är bra att sätta dit gluedots
  • Örnen76
    MammasJulia skrev 2007-02-23 16:35:16 följande:
    Behöver lite hjälp, ska snart åka å jag kan ej bestämma mej hur kortet ska se ut.Utan blommor:Med blommor, eller ska jag bara ha någon uppe i hörnet??Insidan, den är klar och nöjd med:
    Utan blommor, tycker jag.
  • Örnen76
    malin ulrika skrev 2007-02-24 17:46:51 följande:
    Jag hittade på en egen rad om bebis-pussar:A baby's kiss, how sweet it is,like being brushed by a butterflies wings...Tyckte det passade på såna små fjäderlätta bebispussar man får, ni vet...
    Vad fiiiint
  • Örnen76

Hjälp!
    Jag har fått en ny utmaning av min mentor och denna gången ska jag sy på en LO!!! Jag har aldrig provat detta och skulle vilja ha lite tips. Jag är nämligen superdålig på att sy i vanliga fall. Fick en symaskin i julklapp för ett par år sedan men har knappt använt den. Så jag mottager tacksamt alla möjliga sy-på-LO-tips

• Örnen76
    Camasunary skrev 2007-02-25 17:35:47 följande:
    NyfikenÖrn: Det pågår en scrapliftutmaning på www.papirgleder.no. Förra veckan utmaning, förutom att lifta, var att det skulle finnas "söm" och ngt vitt på LOn... där kan du kolla på massooor av snygga sydda LOs!! Du måste (tyvärr?) registrera dig för att få se LOs i större format än i frimärksstorlek!!
    Tack, men var på sidan hittar jag detta? Står det hur man gör också?
  • Örnen76
    Camasunary skrev 2007-02-25 17:40:27 följande:
    Registreringen eller sömmarna?
    Sömmarna.
  • Örnen76
    theosen skrev 2007-02-25 17:45:45 följande:
    Stämpelklossar? Eller kan man tillverka såna själv?
    Först måste du montera på EZ (men det visste du kanske redan ) Vissa använder CD-fodral i stället för alrylklossar, men jag tycker att alkryklossar är klart bäst!
Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket