Inlägg från: Örnen76 |Visa alla inlägg
  • Örnen76

Förr oss som är fast i Scrapträsket

malin ulrika skrev 2007-02-25 17:46:18 följande:
    nyfikenörn,måste du sy på maskin, eller är handsöm tillåtet?Jag har prövat båda, men om man inte har lust att dra fram hela mskinen, så kan man göra handsöm. Då tycker jag det är lättast att först göra hålen, (t.ex. genom att göra med en nål, mot ett körkunderlag eller annat "poräst" underlag), sedan drar man liksom bara tråden genom de färdiga hålen.
    Handsöm går bra, men vad är körkunderlag?
  • Örnen76
    malin ulrika skrev 2007-02-25 17:59:29 följande:
    NÖ:Fniss fniss,KORK underlag skulle det ju vara! Jag har karottunderlägg imkork som jag brukar använda.Eller en papp kartong bit går nog bra också.
    Jahaaa!
  • Örnen76
    Emmixen skrev 2007-02-25 20:43:16 följande:
    Hur färglägger man stämplade motiv? Kan man använda akrylfärg till alla sorters stämplar? Finns några fina, billiga på panduro som kan vara värda att testa.. :) www.emmixen.se
    Jag använde torrchalks i början, men nu kör jag med akvareller, och oftast distresser.
  • Örnen76

Grattis till trollens publiceringar!!!

• Örnen76
    MAMMSY skrev 2007-02-26 15:52:07 följande:
    Det finns faktisthändelser då man INTE har lust att plocka fram kameran för att spara å scrappa dessa tillfällenSom nu tex.... Tycker att det var lite VÄL tyst i köket... Å jo mycket riktigt där sitter en unge med Bajs över hela sig å golvet... Julia har lyckats med att få ner handen i blöjan efter det att hon har gjort nr2 å sitter å tittar på sina händer å säger "Yschhhhh Yschhhh" å torkar av det på golvet... Så nu var det bara in med ungen i dushen å svabba av golvet... Det blir nog inget Bushuset idag, det här var Bus nog... HJÄLP... suckade den trötta mamman
    Inte så kul... Hoppas att du kan skratta åt det sedan, men det är nog bäst att behålla den händelsen i huvvet, om ens där
  • Örnen76

Var har Annika blivit inspirationsdesigner???

Grattis Annika

• Örnen76

Jasså i swebloggen!!! Vad kul!!!!!!!!!!

• Örnen76
    venezuela skrev 2007-02-26 19:24:08 följande:
    På torsdag är det 2 år sedan min pappa hastigt avled och på scrapträffen i helgen gjorde jag en LO med honom. Jag har länge haft ett brunt favoritpapper liggandes och det är baksidan till ett fancy pants papper. Nu tyckte jag det var läge att sätta saxen i det och låta pappa få ha det...
    Sitter här och beundrar din LO samtidigt som tårarna rinner ner för kinderna. Jag vet hur det är att plötsligt förlora sin pappa...
Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket