Förr oss som är fast i Scrapträsket
Mammsy. jag vabbar också!
Dora går på Tv'n här bredvid nu så jag får en stund vid dumburken
Mammsy. jag vabbar också!
Dora går på Tv'n här bredvid nu så jag får en stund vid dumburken
Särskilt inte i dagsljus!!!
Och jag börjar få nog av pulkabilder vilket är allt vi gör ute känns det som
Å vad jobbigt det är att scrappa så här långsamt!!!
Sitter och knåpar med en som jag vill skicka in till tidningen, men det tar ju eviga tider att välja fram och tillbaka hela tiden.
Och inte klistra fast det ganska snabbt!!!
Hur IDS ni långsamma scrappare?
Jag har ju tröttnat på denna för länge sen nu
Sol: Ja, men ändå.
Annars srappar jag ganska fort, eller rättare sagt är jag otålig och klistrar fast fort och då är man liksom låst
Men nu är jag ju extra noga och sitter och funderar och byter papper osv. Man blir ju uttråkad!
Skumpis: haha!
Då hade jag nog slutat för länge sen
Tar det lika lång tid om ni scrappar efter en skiss?
Jag har märkt att om jag förbereder en Lo med att skissa går det fortare sen när jag väl har tid att scrappa.
Skissa kan jag ju göra smtidigt som tjejen målar
Någon som vet nån butik där man kan leta papper efter färg??
Är ute efetr gula mönstrade papper och det finns det inte så många av...
Helt ok Venezuela. Hade inte heller tänkt på det.
Johanna mfl som har dåligt ljus där ni scrappar.
Jag har köpt en dagsljuslampa! Dvs en sån som man kan ha till ljusterapi hemma tex.
Ger jättebra ljus, men min var bökig att placera. Har inte kommit på ngt perfekt ännu, men det kommer
Fnyz: Jo, men glödlampor ger ofta sånt gult ljus!
Jag får mycket verkligare färger när jag anv denna lampa!
Önskade mig plötsligt överskåp som Johanna så att jag kunde sätta den rakt över mitt skrivbord...
Såg att ni pratade om Blingade Chippisar.
Jag målar mina med den akrylfärg jag vill (Vit oftast) och sen när de torkat så har jag på Stickles/glitterlim helt enkelt!
Blir jättebra, MEN de tunnare chipboardsen böjer sig lite när de torkar om man inte satt fast dem först
på min LO 1års tjej (canvas) så är det lilla s'et gjort så.
Att det ser mörkare ut på fotot är helt enkelt att det böjt sig lite och blir skugga på. Live ser de lika dana ut!
Har även embossat nån gång och et blir häftigt med glittrigt pulver, men vanligt blankt pulver blev sådär. Då kan man hellre ha på "magic riser" eller vad det heter. Klarlack.