Inlägg från: Cia o krabaten |Visa alla inlägg
  • Cia o krabaten

Förr oss som är fast i Scrapträsket

BV: Nu är du väl ändå ute och cyklar?!
    Embossa akrylfärg???

• Cia o krabaten

Cama. Hojta till om du vill ha världens bästa recept på kladdis

• Cia o krabaten

Ok då skriver jag här så får de som vill testa!

150g smält smör
    2 1/4dl mjöl
    3 ägg
    1krm salt
    1stk vaniljsocker
    4,5 dl socker
    6msk kakao (Socker och kakao kan med fördel göras om till 4dl socker, ca4 msk kakao och 3msk O'boy. Smaka på smeten så att den är lagom chokladstark )

Blanda alla ingredienser i en skål.
    Smöra och mjöla (Vetemjöl) en form med löstagbar botten.
    Grädda på 175° i 30-40min beroende på ugn.

Jag brukar testa efter 25min att vicka på formen. Ser man att det "böljar" under ytan är den fortfarande ganska lös.
    Jag tycker det är godast när man ser att det rör sig lite.
    Ser man inget har den ju stelnat redan...
    Eller också att ta den när den är jättelös och frysa den! Då blir det som kola konstistens i mitten
  • Cia o krabaten

JO: Ja det finns ju ett gäng olika kladdis recept.
    Har även ett som går på 8min i mikron.... *FARLIGT! *

• Cia o krabaten

Mystjejen: Ååå vad kul!

Mina tips är LJUS! Har en solljuslampa för att få "korrekt" färgupplevelse, eller vad man ska säga...
    Mappvagnar från IKEA för A4 papper funkar utmärkt att förvara 12*12 papper i. Har man bara tillräckligt många ( ) så stöttar de upp varandra och de blir inte böjda fast de är för höga.
    De kan man ha dels i em mappvagn och dels i skåp och lådor.
    Jag har en bred låda där jag på ena sidan har CS och andra mönstrade i rärgordning. Blir sååå lätt att bläddra fram det man vill ha och få en översikt!

Och såklart bordsyta till tusen!
    Jag har ett skrivbord som är nästan 2m långt. Där får jag 50cm till att scrappa på
    Har även en bordsyta ovanpå byrån som avlastning för halvfärdiga projekt osv, plus att det och datorbordet kan användas att scrappa på när jag väl får scrapsällskap

• Cia o krabaten

Claudia: Se till att ta den i tid bara *MMmmmmmm vad gott! Tur att jag inte har smör hemma *

• Cia o krabaten

Mystjjejen: Nu blev jag sugen på att låte Engla, snart 2, vara med på riktigt...
    Hon brukar sitta bredvid och sortera blommor och annat pynt, men inte få göra själv... Kanske dags!!

• Cia o krabaten

Heeeeeeeeeeejjjjjjjj Mammsen
    Hur mår ni?
    Jag får återkomma på måndag då min lunch blev uppskjuten...

• Cia o krabaten

MU: Jag har tills för ett halvår sen varit supernöjd med Tombo.
    MEN de senaste tre jag haft har limsträngen gått sönder så att hela funktionen är väck!!!

• Cia o krabaten

SKa också leta ny för jag saknar den när jag ska fästa stora bitar papper ffa!
    Blir inte lika tight med fotofix då!!!
    Hojta till om du hittar ngn bättre.

Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket