Inlägg från: SandraK |Visa alla inlägg
  • SandraK

Förr oss som är fast i Scrapträsket

Med risk för att ta över tråden så tycker jag det funkar hyfsat att måla som med vanliga vattenfärger också när man använder distresser, men visst blir det mer liv i färgerna om man gör på "rätt" sätt (och inte så randigt)...

• SandraK

h77: ett tillägg på hur du ska göra med QK-dies. Det är det vita "skummet" som ska sitta på motivsidan, det genomskinliga sätter man på baksidan vid behov. Dvs om det är så att det stansar ut lite dåligt så sätter man dit den för att få det att ta lite bättre, blir ju litelite tjockare med den på baksidan.

• SandraK

Alltså, jag måste bara få säga att jag verkligen älskar min chestnut roan-chalk! Jag gjorde ett kort igår, och blev inte alls nöjd med resultatet och insåg att jag klistrat fast allting för snabbt, för jag ville chalka kanterna. Så jag gjorde ett kort till med samma papper, men med chalkade kanter och blev om än inte helt nöjd, så i alla fall hyfsat nöjd! Vill ni se vad jag menar, kika in på min blogg:
    smamirakel.blogg.se/
    Det är helt klart min favvo-färg!

• SandraK

Jag har gjort lite nya kort, kika gärna på dem och risa och rosa!
    smamirakel.blogg.se/

Åh, nya roliga frågor! Ska se om jag hinner svara senare, nu ska vi snart gå till BVC och mäta och väga!

• SandraK

Favoritbutik på nätet: scrapperiet.se och scrapaddicted.se

Nästa inköp blir: Någon slags chipboard, lite bling, papper eller en tidning skulle jag tro.

Favoritdeko just nu: Chipboardbokstäver och bling!

Används aldrig på LOs: Figurstickers, har aldrig använt mesh

Less- or more-LOs: Less

Antal LOs i månaden: Varierar väldigt mycket, är periodare. Som mest har jag kanske gjort 15 på en månad, vissa månader blir det bara någon enstaka men kanske fler kort istället.

Antal LOs totalt: ingen aning och orkar inte räkna just nu

Tid för en LO: 1-4 timmar

Tråkigast att shoppa: basgrejor som fotofix

• SandraK

Här har jag ägnat mig åt att "kasta ihop" två kort till! Är ni nyfikna så kika gärna in på:
    smamirakel.blogg.se/

Jag är helt klart inne i en kort-period, hoppas jag snart får tid att sitta med LOs också. För mig går det så otroligt mycket snabbare att göra kort än LOs just nu, och är jag pysselsugen men inte har så mycket tid blir det då kort.

• SandraK

Ser att det är flera som efterlyser senaste CK, jag prenumererar ju inte på den utan på Simple Scrapbook, och funderar på om det är någon mer som gör det? När brukar den i så fall komma? Jag har bara fått ett nummer och eftersom den skulle kommit precis före jul (var också sen) kanske jag måsta vänta ett tag till. Den har dock kommit ut till butikerna redan

• SandraK

Ang clearstamps så monterar man inte dem på EZ-foam, utan de fäster direkt på akrylklossen. De clearstamps jag köpt har redan varit delade så det har jag inte behövt bry mig om.

• SandraK

Har lagt upp en LO av min tjej när hon var nyfödd, inte sprillans ny, men har inte kommit till skott med den innan. Väldigt enkel utan krusiduller...
    smamirakel.blogg.se/

• SandraK

Ser att ni pratat om svenska tidningen, när det står att den ska vara ute 27:e februari, är det det datumet vi ska förvänta oss att få den då, eller kan den komma innan? Någon som har koll?

Själv ser jag fram emot aprilnumret lite extra

Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket