• paxie

Förr oss som är fast i Scrapträsket

2 nya LO's har blivit gjorda under dagen. Har passat på när lillan sovit middag eller lekt med kusinerna.

Såhär blev dom, kan garantera att titeln på "Amysen älskar sin mormor" ser MYCKET bättre ut i verkligheten än på bild!

Amysen älskar sin mormor     Morfar & Amy

Risa och rosa om ni vill/orkar!

• paxie
    Missisola skrev 2007-04-05 20:43:26 följande:
    Paxie: FINA! Vad har du skrivit med på den första??? EbbaBebban 4-ever
    Tackar!
    lila akrylfärg som jag sedan lagt ett tunt lager vit färg över och sedan strött vitt glitter på.
  • paxie
    Fnyz skrev 2007-04-05 20:43:47 följande:
    paxie skrev 2007-04-05 20:41:40 följande: 2 nya LO's har blivit gjorda under dagen. Har passat på när lillan sovit middag eller lekt med kusinerna. Såhär blev dom, kan garantera att titeln på "Amysen älskar sin mormor" ser MYCKET bättre ut i verkligheten än på bild!      Risa och rosa om ni vill/orkar! åå vad fina dem var, morfar och amy var superläcker, men så är jag insnöad på runda former på LO:s just nu den såg ut å vara gjord efter min skiss på som är en tävling på hobbyhuset.se blogg. fnyz.blogg.se/
    Jajemen! Där såg du rätt! jag blev så inspirerad när jag såg skissen!
  • paxie

Hallå alla scrappare!

Hoppas ni haft en trevlig påsk, det har iaf jag! Och idag kommer det ännu mer folk såjag borde egentligen inte sitta här, hehe. Men man kan ju inte låta bli!
    Har lagt upp 2 nya Lo's i mitt galleri. Är supernöjd med den bruna men den blå blev inte bra, kan nog bero på att jag generellt sett inte brukar använda blått.

Risa och rosa om ni vill!

Lo26.JPG    Lo25.JPG

Btw, är det nån av er som kan tipsa om nån bra sajt med skisser till LO's? har lite idétorka och orkar dessutom inte leta igenom andras LO's för att se om jag vill/kan lifta nåt. Så skisser vore bra.

Glad fortsatt påsk på er!

• paxie
    venezuela skrev 2007-04-09 08:48:21 följande:
    Citerar Fylking och utbrister: Äntligen! Har nämligen fått ihop en LO för första gången på säkert en månad - visserligen en simpel layout, men ändå... Har nämligen dragits med ryggsmärtor som gjort mig oförmögen till ngt scrappande. Risa och rosa den som vill.
    Jätefin LO!!!!
  • paxie

Oh vad jag har fyndat på e-bay! kommer få ca 350 mönstrade papper i posten snart! weee!

• paxie
    Lingonflickan skrev 2007-04-11 08:13:52 följande:
    Paxie: Vart hittar du pappren? Letar efter sån kategori men är kanske blind.
    jag söker bara på antingen scrapbooking eller scrapbook paper, och sen får man scrolla sig igenom allt som finns där för att hitta den storlek man vill ha på papprena. Det finns SJUKT mycket papper! Hoppas du hittar nåt!
  • paxie

Äntligen har jag hunnit scrappa lite! Har ni märkt att man nästan blir deprimerad när man inte har tid att scrappa?

Anyhow, har lagt upp 2 nya LO's i galleriet. Risa och rosa om ni känner för det!
    "Badbebis" är gjord på scrapbitar av en tidigare LO ("Amysen älskar sin mormor" - dom ska sitta bredvid varandra i albumet).
    Den andra heter "Du är det finaste jag vet" och är (ännu) en hyllning till min älskling Amy. Man ser nog inte det på bilden men i dom små journaling-rutorna står det:
    "Du är min ledstjärna och vän"
    "Du är min tro, mitt hopp, min kärlek"
    "Du är mitt blod och mina lungor"
    "Mina ögon, mina skuldror, mina händer"
    "Och min kärlek"

Badbebis      Du är det finaste jag vet

Ha en bra dag allihop!

• paxie

Nä nu skrev jag fel, i sista journaling-rutan står det "Och mitt hjärta"

• paxie

Någon som har några bra idéer på ett tema för en liten mini-bok med bilder till min syster som fyller 30? Ska ha bilder på henne när hon var bebis och genom livet. Men jag vet inte vad jag ska skriva... Visdomsord?, Bildtexter?

Har gjort en ny LO oxå om nån vill se.
    Kram på er!

Lo29.JPG

• paxie
    Hur många scrapalbum har du gjort/håller på att göra?
    Jag håller på med mitt allra första. Ska innehålla min dotters första år.

Planerar du sitt scrappande?
    Ehm, nä. Får springa och scrappa så fort bebisen sover.

Brukar du anteckna på baksidan av dina LO´s?
    Nä?

Har du en scrapbudget?
    Oh nej..

Hur förvarar du spillpapper?
    I en multimapp

Hur förvarar du stickers och rubons?
    Vissa har jag upphängda på spikar, resten ligger i multimappen.

Hur förvarar du dina dekos?
    I barnmatsburkar (glas), stora boxar och i en speciell box med små fack till brads.
Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket