Inlägg från: Örnen76 |Visa alla inlägg
  • Örnen76

Förr oss som är fast i Scrapträsket

Hmmm.... verkar som om de flesta är offline nu...
    En dum fråga kanske med hur gör/tänker ni när ni köper papper? Kollar ni runt olika webbutiker och köper lite då och då för att fylla på lagret eller har ni en plan att köpa matchande enfärgat till mönstrat eller tar ni med korten till en fysisk butik och plockar ihop ett kit på plats?

Mamma till Lillprins Gustav (060628)
  • Örnen76

venezuela - fin LO! Vilken härlig bild!!

Verkar som om de flesta gör som jag; kollar runt och köper det som är snyggt Jag tycker bara det är svårt att få enfärgade papper att passa till de mönstrade...

• Örnen76
    molnen skrev 2007-04-14 16:46:01 följande:
    Hej ska på sem Umeå-ullared ,vi passerar örnsköldsvik,hörnösand,sundsvall,gä vle,uppsala,göteborg mm Någon som har några tips på ställen som säljer scrapbooking grejer som man inte får missa.
    Störst utbud i GBG-trakten har helt klart magnolia (www.dreamcottage.nu) som ligger i Borås, fast min favoritaffär i GBG är Format. Affären är inte jättestor, men jag gillar den. Sedan finns Arkivet, Scrapbook etc också i GBG.
  • Örnen76
    Tessah skrev 2007-04-14 18:56:34 följande:
    *kikar försiktigt in* Här kommer en nybörjare på scrapbooking :)Har köpt lite material och tänkte jag skulle börja här i dagarna nu och scrappa. Nåra enkla så klart eftersom jag inte kan så mycket ännu:PNågra tips till mig som är nybörjare skulle va snällt??Ni är ju så grymt duktiga!!!! Har vart in och kikar hos fler av er på era LO`S :)
    I trådens första inlägg, en bit ner finns tips på startkit
  • Örnen76
    Coursell skrev 2007-04-14 20:18:19 följande:
    Så fina alster ni lagt upp Här är det inte mycket scrappat, det är mest jobba, jobba som gäller. Kommer troligtvis att öppna hantverksbod i vår Så nu sliter jag som ett djur för att kunna gjuta och allt annat som skall göras klart....Kul, men aj aj, mina muskler
    Vad kul att du ska öppna hantverksbod!!!!!!!!!!! Lycka till!!!
  • Örnen76

Har gjort tre "filur"kort. Det är gjorda efter samma skiss. Finns i mitt pysselgalleri. Kika gärna in och berätta vilken ni gillar bäst

• Örnen76
    Tjej 83 skrev 2007-04-15 13:22:52 följande:
    näää va söta, är de stämplar? den rosa gilla ja mest. vill emd köpa stämplar man kanitne riktigt fylla i dem, inte så bra men man lär sej ja snabbt?
    Japp det är stämplar (Kortmakarens senaste ) Jag använder distresser när jag färglägger. Tycker de är lättast.
  • Örnen76
    Tjej 83 skrev 2007-04-15 13:27:57 följande:
    men är de itne svårt? hur gör man med sånna?de blir ju så snyggt när de är olika nyanser,, o skugga o sånt.de finns ju såååå många snygga stämplar man vill ha men de är just de med förglägga dem. hade de varet klart så kunde man la köpa några
    Här finns en artikel om hur du färglägger med distresser:
    http://www.scrappiz.se/index.php?option=com_content&task=view&id=390&Itemid=6
    Själv använder jag dock en pensel med vatten i skaftet. Tycker den är himla smidig. Köpte den på Scrapaddicted.
  • Örnen76
    Tjej 83 skrev 2007-04-15 13:33:00 följande:
    ok ska läsa o se.. kul o kunna kanske.. men de är mest till kort man gör sånt.. eller har ni haft på LO med?
    Jag har bara använt distresser till mina kort.
  • Örnen76

Tack för era kommentarer om mina filurkort Själv gillade jag också det rosa bäst Har gjort två likadana blå grattiskort. (Finns nu i pysselgalleriet) Väldigt enkel skiss. Inte 100% min stil, men jag tänkte att det kan vara bra att ha liite variation på korten jag ska ha med till marknaden

Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket