Inlägg från: kanskesnart |Visa alla inlägg
  • kanskesnart

Förr oss som är fast i Scrapträsket

Rockergirl: Välkommen. Känner igen både dig och dina superfina LO:s från Minelle (är flitig shoppare där ).

Jättefina LO:s ni lagt ut under dagen! Bara rosor från mig

Och så en lite fråga igen.. Hur får man texten (man skrivit i word) spegelvänd??  

• kanskesnart
    MAMMSY skrev 2007-01-30 16:44:48 följande:
    kanskesnart skrev 2007-01-30 16:43:00 följande: Rockergirl: Välkommen. Känner igen både dig och dina superfina LO:s från Minelle (är flitig shoppare där).Jättefina LO:s ni lagt ut under dagen! Bara rosor från migOch så en lite fråga igen.. Hur får man texten (man skrivit i word) spegelvänd??   Finns en artikel på scrappiz om hur du gör
    Tack Ska kika där då.
  • kanskesnart
    Kastar mig in i frågestunden

1.har det nångång hänt någe kaosartat när du scrappat? (typ, vält en färgburk, råkat klippa/riva sönder pappret du skulle ha osv)
    Klämde till alldeles för hårt på en stor limtub en gång när jag skulle limma fast en detalj på en LO. Det resulterade i att själva toppen (eller locket hur man nu ska säga) flög av och ALLT lim rann ut över LO:n. Och det var en stor tub
    2.har du slängt en LO? eller gjort om/förändrat efter en tid?
    Ja den jag hade "dekorerat" med lim.
    3.vad var de roligaste du scrappat om? Min förlovning.
    4.vad klarar du dej inte utan? Skärmaskinen
    5.gör du fler åt gången? Nej, det skulle nog inte min lilla hjärna klara
  • kanskesnart

Skulle behöva lite råd här Har klätt en gammal ful lampskärm med lite papper och band för & "piffa" upp den lite. Provade sätta på lite bling för att få den roligare men kan inte bestämma om jag ska ha dem eller inteFundersam Vill inte ha den så mycket dekorerad eftersom det inte riktigt passar min inredningsstil, men blir det för tråkigt utan nåt mer än bandet? Vad tycker ni? Ska blommorna vara på eller ej? Eller ska jag dekorera den ännu mer med något annat? Lägger upp en bild med och en utan (obs. bandet sitter snett men det är för att jag inte satt fast det ordentligt än)

Lampskärm 2Lampskärm 1

Ankiz: Kanonfin LO! Fint det blev med Mullberry papret.

Asrta: Förstår att du blev nöjd, den var sk*tsnygg!

Mamma i småland: Kan inte heller se den.

• kanskesnart
    Loppan79 skrev 2007-01-31 14:17:22 följande:
    kanskesnart - jag tycker den var fin med bara bandet. Men det är ju jag det - älskar avskalat, vitt, vitt och vitt
    Ja, de gör ja me! Less is more
  • kanskesnart
    Cia o krabaten skrev 2007-01-31 14:18:02 följande:
    Claudia: Idel framgångar för dig nu!Ännu en visad på Swe!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Grattis i massor
    Wow, värsta kändisen Grattis! Den var verkligen vacker!!
  • kanskesnart
    Loppan79 skrev 2007-01-31 15:25:21 följande:
    kanskesnart - var det klurigt att få lampskärmen fin? Funderar på att göra likadant Har en helvit lamskärm som skulle behöv lite uppiffning inser jag nu
    Nä, det va rätt lätt. Tyvär räckte inte ett pappret runt så jag fick använda två stycken (alltså likadana) papper och klippa till delar, så då blev det ju några skarvar på skärmen (men jag såg till att få dem på sidorna så de syns ju ändå inte). Men den här skärmen var rätt stor, har man en lite mindre typ vanlig fönsterlampa räcker nog ett papper om.

Tack för alla råd, jag skippar blinget
  • kanskesnart
    Marajjah skrev 2007-01-31 23:37:43 följande:
    *nattskiftare loggar in*Jameeen, viiiiin, när ska jag dricka vin egentligen. *amma amma amma*Jisses, nu ska jag knåpa ihop ngr a¤-sidor med Nära & kära till vår son. Sånt där grejjs som de har på dagis som han kan titta på om han saknar oss då han är där. Men, det får inte bli för avancerat då de ska laminera in det också. För visst kan man väl inte laminera in tex en brad? Mamma till Filip 0408 och Hugo 0610
    Ooops, Har suttit nu också och gjort en sån där dagisgrej till lill kusinen, på uppdrag av hennes föräldrar. Nu när du skrev det vill jag minnas att de sa att den skulle lamineras.. Och jag som satt på en massa stora blommor och annat grojs på!HemlisOskyldig
    Man får visst inte bara megarynkor av att sitta här på natten, man får j*igt dåligt minne ocksåRäcka ut tungan
  • kanskesnart

Oj, vilken aktivitet det är här inne jämt. Det är ju omöjligt att hinna läsa ikapp när man inte varit inne på ett tag Har haft lite lätt panik här idag eftersom datorn inte velat fungera (tror det kan ha något med att göra att man gick lös på den med en lite för blöt trasa häromdagen ) men nu har den äntligen tagit sitt förnuft tillfånga o hoppat igång )jag? fl beroende?Oskyldig)

Jag är så himla sugen på att srappa men det går bara inte Har inspiration men inget att scrappa om känns det som (läs inga barn att scrappa om ). Har funderat mycke på sista tiden om det är någon idè att hålla på med detta när man inte har ett givet ämne att rikta in sig påFundersam Visst man har ju mängder av semesterkort att scrappa  men det känns aldrig som det blir samma effekt som bilder på små bebisar (ganska självklart kanske) och även utmaningar känns onödiga att ge sig på, fast man vill, när bilderna inte är sådär "söta" liksom (detsutom känns ju många av de papper och dekos som finns att välja på i handeln lite anpassade efter barn LO:s så det blir ju också en begränsning ibland). Menar inte att beklaga mig på nåt sätt det är bara lite reflektioner från min sida. Hur tänker ni andra? Känner ni att barnen är själva anledningen till att ni scrappar eller skulle ni ha gjort det iallafall? Å andra sidan kan det ju vara bra att öva upp sig innan man får egna barn  Äh, jag vet inte, lite svårt att avgöra om jag ska fortsätta eller ej bara, men det ger sig väl.

Pylle: Kanonfina LO:s som vanligt!!

• kanskesnart
    Loppan79 skrev 2007-02-01 22:55:59 följande:
    kanskesnart skrev 2007-02-01 22:53:11 följande: Oj, vilken aktivitet det är här inne jämt. Det är ju omöjligt att hinna läsa ikapp när man inte varit inne på ett tag Har haft lite lätt panik här idag eftersom datorn inte velat fungera (tror det kan ha något med att göra att man gick lös på den med en lite för blöt trasa häromdagen) men nu har den äntligen tagit sitt förnuft tillfånga o hoppat igång )jag? fl beroende?)Jag är så himla sugen på att srappa men det går bara inte Har inspiration men inget att scrappa om känns det som (läs inga barn att scrappa om). Har funderat mycke på sista tiden om det är någon idè att hålla på med detta när man inte har ett givet ämne att rikta in sig på Visst man har ju mängder av semesterkort att scrappa  men det känns aldrig som det blir samma effekt som bilder på små bebisar (ganska självklart kanske) och även utmaningar känns onödiga att ge sig på, fast man vill, när bilderna inte är sådär "söta" liksom (detsutom känns ju många av de papper och dekos som finns att välja på i handeln lite anpassade efter barn LO:s så det blir ju också en begränsning ibland). Menar inte att beklaga mig på nåt sätt det är bara lite reflektioner från min sida. Hur tänker ni andra? Känner ni att barnen är själva anledningen till att ni scrappar eller skulle ni ha gjort det iallafall? Å andra sidan kan det ju vara bra att öva upp sig innan man får egna barn Äh, jag vet inte, lite svårt att avgöra om jag ska fortsätta eller ej bara, men det ger sig väl.Pylle: Kanonfina LO:s som vanligt!! Du får väl ta lite söta bilder på dig själv att scrappa eller varför inte scrappa bilder sen du själv var liten?Jag skulle nog inte hålla på med scrapbooking om det inte var för min dotter men och andra sidan så kan jag känna att jag skulle behöva scrappa om något annat också. Jag ska snart ta tag i vårt bröllopsalbum, det ska bli himla kul
    Jamen gud vilken bra idè! Ta ett osminkat morgonkort på mig själv! Vilken Hmm.. undrar bara va man ska ha för rubrik på den LO:n Nä, får väl försöka tjöta till sig ett bröllop då
Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket