Inlägg från: kanskesnart |Visa alla inlägg
  • kanskesnart

Förr oss som är fast i Scrapträsket

claudia79: Hihi, de e lugnt. Får väl sluta vara så skraj för allt nytt & lära mig hur man monterar Kan väl inte vara allt för svårt!

mammakajsa: Tyckte LO:n blev jättefin. Om jag skulle ha någon synpunkt på den så kanske att "lappen" med texten kunde vara lite större (och själva texten också alltså) så att den kom lite mer i fokus om du förstår vad jag menar. Men den var fin som den är okså

• kanskesnart
    Marajjah skrev 2007-02-06 23:32:21 följande:
    Nya LO:s   Mamma till Filip 0408 och Hugo 0610
    Kanonfina! va häftig sol LO:n var.
  • kanskesnart
    Blue Vapor skrev 2007-02-06 23:46:21 följande:
    Cama och Claudia har helt rätt angående Clearstamps! De är inte monterade, MEN funkar som ezmonterade gör (vad jag vet, har faktiskt inga själv) - alltså de fäster lätt på något blankt och så stämplar man. Det som är det speciella är att om man använder dem med ett akrylblock (ngt genomskinligt helt enkelt) är att man ser rätt igenom och därför även EXAKT var man får sitt motiv. Min blogg - langsammascrapparen.blogspot.com/
    Det där stämpelspråket är rena grekiskan för mig Men det är ju sådär genomskinliga jag vill att de ska vara så allt inte blir helt snett när man stämplar. Måste man köpa till akrylblock att fästa dom på då alltså? Och vad fäster man med? Vanligt lim?
  • kanskesnart

Vet att många andra frågat samma sak förut, men min hjärna har inte så hög minneskapacitet Kanske beror på att man sitter här på nätterna

• kanskesnart
    Blue Vapor skrev 2007-02-06 23:58:46 följande:
    kanskesnart - nejnejnej INTE limma! Du behöver bara trycka fast dem - klart! Sen kan man dra bort dem hur många ggr som helst (kanske inte tre miljoner) Du MÅSTE inte ha ett akrylblock, men de är ju oftast smidigast. Du kan köra med ett tomt cd-fodral också! Själv har jag köpt som små mini-fodral på GRANIT (vet inte vad de är till för egentligen, kanske visitkort??) för en tia styck - de funkar perfekt. ALLT blank-ytat fastnar de på, men ska du ha just det där "se igenom-iga" så måste du ju ha något genomskinligt.............. Min blogg - langsammascrapparen.blogspot.com/
    Tack, du e ju en pärla!! Tror jag hajar nu Men.. Om man nu skulle köpa akrylblock till, hur stora är de då? Tänker på om man ska montera ett alfabet så måste man ju ha massa små klossar Eller e jag helt ute & cyklar??

Venezuela: Görsnygg!
  • kanskesnart

Claudia & BV: Ahaaaa Äntligen gick det upp ett litet ljus bland sågspånen Du förklarar väldigt pedagogiskt BV, bara jag som drabbats av lite lätt förvirringssyndrom ibland

• kanskesnart
    Blue Vapor skrev 2007-02-07 00:39:02 följande:
    Kanskesnart - ja, fniss, det där lät väldigt bra tycker jag *köper det* "Du förklarar väldigt pedagogiskt" Min blogg - langsammascrapparen.blogspot.com/
    Ja pedagogiskt=lättförstårligt, superbra, fantastiskt

NATTI NATTI ALLA TROLL!
  • kanskesnart

Tjingeling. Grattis mammsy! Fnyz: Den va superfin din nya! Med risk för att låta som en papegoja.. rosa/brunt/turkost e mina favvo färger så jag älskar den kombinationen me

Idag har jag verkligen tänkt onda tankar om denna hobby!! Satte mig i godan ro för att göra klart doptavlan jag höll på med. Siktade väl på ungefär tio minuter eftersom det bara var texten kvar och till den skulle jag använda små bokstavsstickers hade jag tänkt. Självklart var det fel färg på dom så det blev inte alls snyggt. Nähe, bara att börja försöka måla alla pyttepyttesmå bokstäver med akrylfärg. Det var ju verkligen lättare sagt än gjort! Allt blev bara kladdigt & klumpigt & ojämnt (fick nog göra om varenda bokstav minst tre gånger så de va ju tur att man hade många). Tre timmar och ett antal svärord senare var jag äntligen klar med sista lilla bokstavenSkrattande(ett O som detsutom blev riktigt bra jämfört me de andra).. Rätar på nacken och pustar ut... "Floff"hörs det.. Det lilla förb*ade o:et flyger från handen och landar på golvet... UPPONER!!!SkrikandesSkrikandes Ska de här va en kul hobby eller!???

• kanskesnart
    Coursell skrev 2007-02-08 20:03:28 följande:
    Men oj snacka om otur!Hur länge fick du räkna då för att inte tavlan skulle bli mos?
    Tjej 83 skrev 2007-02-08 20:06:01 följande:
    ahh så jobbigt! hoppas bara du inte tog ut ilskan på tavlan.
    Hehe..Slutet gott allting gott Tavlan blev klar till slut (var dock ganska nära att göra konfetti av den några gånger ) och resultatet blev helt ok.
  • kanskesnart

InaFia, Jo79 och loppan79: Vilka himla snygga LO:s ni gjort!! Gillar allihop jättemycke!
    loppan: Vad är det för bokstäver du använt på vinter LO:n? Dom va himla fina

Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket