• MAMMSY

Förr oss som är fast i Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapbooking samt en länklista till flera internetbutiker.

• Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket
  • MAMMSY
    Bark skrev 2007-04-09 16:39:05 följande:
    Ha ha, hade precis plockat fram allt för att scrapa i alla fall. Men vad händer?? Jo Mats kom hem med Timmie, så jag fick börja med maten (rådjurssadel & potatisgrattäng) så skönt, nu kan jag spara bilderna tills imorgon. Jag hittade massa bilder som bara låg och väntade, men nu får dom vänta tills imorgon. Mamma till Jasmine & Timm
    Får jag oxå komma hem till er å äta middagRäcka ut tunganFlört

Det här vaknade vi till kl 5 i morse Hörde bara världens smäll å trodde först att det var nån som försökt spränga restaurangen som ligger under våran lägenhet...
    http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=113&a=338218

Det var faktsit riktigt obehaglit, mitt utanför vårat fönster står tre polis bilar två ola ambulanser å en brandbil,:-0

Det kändes nästan "skönt" att veta att det "bara" var en bilolycka... Men man blir vansinnig på folk (även om han nu bara var 17 år) som ens tänker tanken på att sätta sig bakom ratten när man har  druckit..

Lite Ot kanske men men..
  • Sosofofie

mammsy: usch vad hemskt! Sånt där vill man inte ska hända och speciellt inte så nära där man bor ...

Har vart å kika på en "scrapcirkel" skulle man väl kunna säga. Massa folk som samlas i hyrda lokaler och scrappar tillsammans. Verkade jätte kul! Dit ska jag nästa gång vill jag lova men då stöter man ju på ett problem, alla grejer lär ju fraktas dit på någe vis. Vet att det har pratats massa om olika mappar att förvara papper i men jag undrar om en väska eller nått till alla gjejer. Nån som vet nå bra (och inte allt för dyrt!)

• Skumpis

Här har det också käkats rådjur idag Fast det var inte jag som lagade till det

Mammsy - Läääskigt!

Jag är såååå scrapsugen men har inga foton Jag som aaaaldrig brukar vara utan

• Örnen76

sosofofie - kolla även in min scrapväska i galleriet. I love it!!!!

Mamma till Lillprins Gustav (060628)
  • MAMMSY

Ja det var rätt läskigt faktist, första tanken var ju att slänga på Julia kläder å flytta, ifall det var ett bomb attentat vilket vi trodde först, för det var en rejäl smäll..

Nåja jag har iallafall scrappat lite idag är dock inte färdig än så jag har inget att visa förutom ett kort jag gjorde till ett par kompisar som fick en liten Frank för ett tag sen
    Lite snett fotat fast det såg jag inte då

• jenn79
    Bark skrev 2007-04-09 15:31:52 följande:
    Jag är SÅ sugen på att scrapa. Men vill spara mina bilder tills imorgon då två vänner kommer på scrap-dejt till mej!! Så jag fick ställa mig och baka bullar i stället.Vad gör ni när ni är så scrap-sugna och vill "spara" er??Själv har jag letat skisser samlat ihop foton och bakat så allt är klart tills imorgon, men som sagt vad gör ni?? Mamma till Jasmine & Timmie
    Har såååå många kort som ligger på hög som abar väntar Men däremot kan jag bli enormt scrapp-sugen när maken är och tränar och jag har hand om Skruttis... Då brukar jag ägna mig åt att shoppa loss i fantasin och hitta bra skisser, så sitter jag och gör LO´n i huvudet tills jag kan sätta mig

vad fin och stilren Lo venezuela!!

och vem var det mer... Fundersam Bitte!! Snyggt!!! Kul att se dig mera här igen
  • claudia79

Mammsy: Åh sicket sött kort Va läskigt med bilolyckan! Ja fy ja jag avskyr verkligen såna som sätter sig bakom ratten när de druckit!!

Jag har lagt upp en av mina bidrag till Scrapbooking mm- tävlingen på bloggen idag, om nån är nyfis!

Jo: Va söt din LO var!

Nu ska jag sätta mig och göra kort till en som förlovat sig...

Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket