• MAMMSY

Förr oss som är fast i Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapbooking samt en länklista till flera internetbutiker.

• Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket
  • Tjej 83

jen82, ok men kan man ta bort o byta stämplarna, elelr sitter de fast om man en gång satt fast dem på klossen?
    du sa att man kan ha samma kloss till flera olika?
    vad gör man med skumplasten?
    sätter fast den med o sen kan ta bort? flera gånger?

ja ja såg att de va så billiga o de montera va nästan dubbla priset.

• Jen 82

Tjej 83 skrev 2007-04-17 15:20:55 följande:

jen82, ok men kan man ta bort o byta stämplarna, elelr sitter de fast om man en gång satt fast dem på klossen?du sa att man kan ha samma kloss till flera olika?vad gör man med skumplasten? sätter fast den med o sen kan ta bort? flera gånger?ja ja såg att de va så billiga o de montera va nästan dubbla priset.
    Sjävla akrylklossen kan man använda till till alla men just skumplasten sitter tror jag ... Jag är tyvärr inte säker, har inte kommit så långt själv än.. Ska på stämplingskurs nästa vecka
    Men det är vad haf läst mig till..
  • Marajjah

Här är koden som ska in ngnstans och sedan ska det ändras på färgerna.

.susnet:link, .susnet:visited, .susnet:active {color:green; text-decoration:none; font-size:10px; font-family:Verdana;}
    .susnet:hover {color:blue; background-color:pink;}
    </style>

Räknaren är i spalten till höger.

• Tjej 83

ok nä tänkte bara om man kunde ta bort o sätta fast stämplarna på klossen. vad är skumplasten till för?
    du får komma med svar efter kursen

• Örnen76
    Tjej 83 skrev 2007-04-17 15:20:55 följande:
    jen82, ok men kan man ta bort o byta stämplarna, elelr sitter de fast om man en gång satt fast dem på klossen?du sa att man kan ha samma kloss till flera olika?vad gör man med skumplasten? sätter fast den med o sen kan ta bort? flera gånger?ja ja såg att de va så billiga o de montera va nästan dubbla priset.
    Monteringsskummet fungerar typ som post it lappar; de går att ta bort och fästa igen
    Mamma till Lillprins Gustav (060628)
  • Jen 82

skumplasten är /vad jag förstår/ så att man ska kunna fästa stämpeln på klossen...

För clearstampsen är ju typ lite kladdiga så de fastnar på klossen i alla fall utan skumplast..

• Jen 82
    Örnen76 skrev 2007-04-17 15:25:19 följande:
    Monteringsskummet fungerar typ som post it lappar; de går att ta bort och fästa igen
    Ah så man kan anv skummet på olika stämplar också?
  • Tjej 83

jaha så smart. tack för svar. då ska vi se om vi kan hitta nån rolig stämpel.

köper ni montrade eller omonterade?

• Matriark
    Marajjah skrev 2007-04-17 15:24:46 följande:
    Här är koden som ska in ngnstans och sedan ska det ändras på färgerna..susnet:link, .susnet:visited, .susnet:active {color:green; text-decoration:none; font-size:10px; font-family:Verdana;}.susnet:hover {color:blue; background-color:pink;}</style>Räknaren är i spalten till höger.
    Jag hittade precis igen den när jag kollade källan. Din kod verkar ju stämma. Har du satt in den på rätt ställe då? Jobbigt när det ska krångla
Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket