• MAMMSY

Förr oss som är fast i Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapbooking samt en länklista till flera internetbutiker.

• Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket
  • Fnyz
    Flickan P skrev 2007-04-16 23:23:51 följande:
    så fin! hur har du gjort på kanterna på fotot?
    hon har målat med akrylfärg
  • scrapparlotta

Mia och Sandra:

Ok, låter bra. Då kan jag pusta ut.......Det verkar inte som om dom färgar av sig. (var tvungen att prova lite i natt innan jag gick och la mig....annars hade det gnagt i mig hela tiden). Jaja, dom får väl se "skitiga" ut då.....
    Tack för era svar

• Melle85

Vilka fina Lo's ni alla har lagt in de senaste dagarna.

Jag och dottern har legat med magsjuka Men är nu lite bättre. Har scrappat en del, har dock inte fotat ännu så jag lägger in dom senare.

• Fnyz

det här med clearstämps tycker jag är skitjobbigt, jag orkar inte använda min för alla färger jag provar färgar av sig på dem trots att jag tvättar dem p åengång å själv vitsen med dem är ju att dem ska vara genomskinliga så då blev jag så förbannad på den falska marknadsföringen så jag skiter i å använda dem helt enkelt. Gråter jag har provat vattenfast och icke vattenfast stämpeldyna å så har jag provat fluid chalk å den fastnade ju värst av alla

så alla ni som använder desa hela tiden å rosar dem vad använder ni???

• Örnen76
    Fnyz skrev 2007-04-17 11:08:09 följande:
    det här med clearstämps tycker jag är skitjobbigt, jag orkar inte använda min för alla färger jag provar färgar av sig på dem trots att jag tvättar dem p åengång å själv vitsen med dem är ju att dem ska vara genomskinliga så då blev jag så förbannad på den falska marknadsföringen så jag skiter i å använda dem helt enkelt.  jag har provat vattenfast och icke vattenfast stämpeldyna å så har jag provat fluid chalk å den fastnade ju värst av alla så alla ni som använder desa hela tiden å rosar dem vad använder ni???

Jag använder Versa Fine, den är superbra

Ni som skriver med vit penna på era fotografier, vad använder ni för penna till det?

Mamma till Lillprins Gustav (060628)
  • Tjej 83

sakura gelly roll heter min vita penna, köpt på panduro,
    jättebra.,

jag kollade scalloped-papprerna på scrapaddicted men vill int eha hjärtformade,
    vart finns det papprerna mer nånstans?
    kollad epå hobyhuset, stellas x2, o pappersbiten, men hittar inga.

• Tjej 83

www.pandurohobby.se/order/ProductServlet&aid=652440
    denna pennan. köpte den i november o det har max tatt slut 2cm, så den har hållt länge. ändå har jag skrivit massor med den. o ritat runt kanterna på foton, då jag inte har akrylfärg...

• Örnen76
    Tjej 83 skrev 2007-04-17 11:22:19 följande:
    sakura gelly roll heter min vita penna, köpt på panduro,jättebra.,jag kollade scalloped-papprerna på scrapaddicted men vill int eha hjärtformade,vart finns det papprerna mer nånstans?kollad epå hobyhuset, stellas x2, o pappersbiten, men hittar inga.
    Vad bra! Den pennan har jag
  • Tjej 83

har du testat o ritat runt ett foto med den? (som de andra gör med akrylfärg?)
    jag tycker det blir jättefint.

• Örnen76
    Tjej 83 skrev 2007-04-17 11:32:56 följande:
    har du testat o ritat runt ett foto med den? (som de andra gör med akrylfärg?)jag tycker det blir jättefint.
    nope har varken testat saukrapennan eller akrylfärg på foto, men det ska jag göra
Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket