• Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilken sida av sängen sover du på?
  • Andrundrun

Kvinna, vänster sida, närmast dörren.

• Mrs S E

jag sover inte närmast dörren.. Vill inte det heller. Tror jag känner mig mer "trygg" av att inte sova närmast dörren.. knasigt kanske men så är det!
    Fast sidan jag sover på nu är mer för att min man vill sova på höger sida. Och dörren råkar vara på den sidan.

• Prisssan

Sover på vänster sida men det är inte närmast dörren.

• snappi81

beror på vart man kollar ifrån!! vänster om jag ligger ner på rygg, höger om jag står vid fotändan!! röstade vänster inte närmast dörren!

• Laire

Jag sover närmast dörren. Sov på andra sidan först, men så flyttade vi sängen och jag fick gatlampeljuset från köksfönstret rakt mot ansiktet när jag sov på den sida av kroppen jag brukar sova på så vi bytte.

Allt blir så mycket lättare när man älskar sin granne istället för sitt fosterland.
  • Smurfan JM

Hm... vet inte riktigt hur jag ska svara...
    Jag sover på höger sida (om man menar från ryggläge - alltså har jag karln till vänster om jag ligger på rygg), men vi har dörren åt fotändan till...

• Melle

Jag har tänkt på det här mycket faktiskt. Att just vilken sida (höger eller vämster) inte spelar så stor roll, utan jag har istället kommit fram till att kvinnan nästan alltid sover närmast dörren! Om jag tänker på alla par jag känner så kan jag inte komma på en enda kvinna som INTE sover närmast dörren! Och det rör sig kankse om 30-40 par. Ganska intressant. Även jag sover närmast dörren, har alltid gjort. Däremot har höger/vänster skiftat lite beroende på var vi har bott och så.

• magnolia1972

Jag är lite ombytlig av mig, så i vissa perioder sover jag på vä sida närmast dörren annars på hö sida och då inte närmast dörren.

• Smurfan JM

Brandelskan; Då är vi tvärtom här då - har varierat vars dörren är, men jag har alltid sovit så jag har karln/vem jag nu sover med till vänster som vi ligger på rygg... (Vilket krånglar de gånger jag sover hos någon som har "fel" sida mot väggen, eftersom jag vill ligga innerst också för att inte riskera att bli nedknuffad (har hänt)...)
    Sov även på den sidan av sängen när jag sov ensam.

• Namaste72

Tvärs över på kortsidan, med huvudet mot dörren - mannen blir tokig Sen händer det att jag vänder mig helt om så vi ligger åt var sitt håll, speciellt när jag inte kan sova.

• Panna82

Om jag står vid fotändan så sover jag på vänster sida som inte är närmast dörren.

• Dino78

Nu vet jag ju inte om man ska räkna när man står framför sängen eller när man ligger i den, för det blir ju liksom olika då...Men jag kör med att jag ligger i den och då ligger jag på vänster sida men INTE närmast dörren. Däremot ligger jag närmast fönstret och så vill jag ha det.

DIF i själ och hjärta
Svar på tråden Vilken sida av sängen sover du på?