Ett barnbarn i julklapp ;)
Tänkte berätta för min familj på julafton att vi väntar barn. Är det fler som sparat denna fantastiska gåva till julen? Hur ska ni säga eller göra? Har ni några fyndiga tips om hur man chockar sin familj bäst?
kram
Tänkte berätta för min familj på julafton att vi väntar barn. Är det fler som sparat denna fantastiska gåva till julen? Hur ska ni säga eller göra? Har ni några fyndiga tips om hur man chockar sin familj bäst?
kram
Tack för alla fina tips! Har ni fler så ut med dem :)
kram och trevlig helg alla!
Vi tänker berätta för våra föräldrar på julaftonen. Är då i V13+3.
Såg JewelGirls inlägg här tidigare om ett rim/dikt som var jättebra, kanske det blir det, annars vet jag inte, vill gärna ha tips.
vi tänkte oxå berätta på julafton. Ringa till mormor/morfar å säga god jul, å till svärmor å svärfar skriva på paketen.. ska bli så spännande. är då i v.9. svårt att hålla sig längre, får berätta om en vecka.
Vi ska också berätta på julafton, är i vecka 12 då. Vi ska ge vår 5 årige dotter en tröja som det står "storasyster" på. (har beställt på "bebiströjan.com")
Vi tänkte ge henne den på morgonen och sedan får hon helt enkelt ha den på sig så får vi se hur lång tid det tar innan alla förstår! Ser verkligen fram emot det!!! Hon har längtat så länge efter ett syskon.
Vi ska också berätta att vi väntar barn igen, är i V. 14 då så det är hur spännande som helst.
Vi ska berätta för mina föräldrar kvällen den 23 december och för sambons föräldrar på julafton.. Jag kommer nästan vara i v 14 då
Måste ju tillägga att dikten var kanonbra! Kanske skulle läsa upp den
Annars kommer vi nog visa vul-bilderna och se om dom fattar, hihi
Jag vet inte om det stått men det finns ju tröjor där det står mormor/morfar mm. Det tycker jag är en ganska bra vink. Tycker det är synd att inte jag själv hade ett så bra tillfälle att berätta.
Vi berättade genom att slå in en inramad ul bild och sade att vi tagit med en liten sovenir från paris hem. (bäbisen blev till på semestern
)
Blev mycket lyckat! Så varför inte slå in en inramad dikt eller el bild? Ju längre fram ni kommer i graviditeten och när ni får ul bilder kan ni ju ge de så familjerna kan följa er graviditet?
vi skulle ha väntat till julafton, men det gick inte.
Men på ett sätt önskar jag att vi gjort det, för det hade varit en häftig grej att berättade när man skålar vid matbordet eller nåt sånt.
Hur du än gör så kommer det att bli bäst det lovar jag :)
Grattis och lycka till
Vi har fått tag på stora röda wellpappark. På dem har vi skrivit att våra respektive föräldrar kommer att bli mor-/farföräldrar igen och att vår lilla tjej kommer att bli storasyster. Sedan slog vi in arken som juklappar som de får öppna på julafton. Jag kommer då att vara i vecka 14.