Ett barnbarn i julklapp ;)
Tänkte berätta för min familj på julafton att vi väntar barn. Är det fler som sparat denna fantastiska gåva till julen? Hur ska ni säga eller göra? Har ni några fyndiga tips om hur man chockar sin familj bäst?
kram
Tänkte berätta för min familj på julafton att vi väntar barn. Är det fler som sparat denna fantastiska gåva till julen? Hur ska ni säga eller göra? Har ni några fyndiga tips om hur man chockar sin familj bäst?
kram
Vi skall också berätta för familjen på julafton, är i vecka 10 då. Känner att det är lite tidigt, men nu kan vi inte hålla oss längre! Måste få dela med oss av denna glädje!
Vi har packat in gravtestet med det lilla pluset på i ett stort paket!
Det kommer att bli stor succé!
En till som kommer att berätta på jul. Är ju bara i v 8 men tänker som någon annan här att händer det nåt är det bättre att de vet varför man mår dåligt.
Vi kunde inte vänta... med tanke på omständigheterna ville vi inte låta våra föräldrar oroas över den väntande IVF-behandlingen vi inte längre behöver göra....
/my
Vi har också tänkt berätta på julafton. Har skrivit två små rim till mina bröder:
Nu ska du få höra
Vad vi lyckats göra
Sätta ett frö som gror
Nästa år blir du morbror
Lova att inte yppa ett ord
Med det ska bli fler på vår jord
Om allt går som vi hoppas och tror
Ska du snart bli morbror
Jag har ett bra tips på julklapp! Något som jag själv gjorde som vanlig present till både pappan, mormor och morfar i våras.....
Köp minsta lilla bodyn på H&m eller liknande i stl 50. Köp en textilpenna på panduro eller där det finns och skriv "Du ska bli pappa", "Du ska bli morfar " etc på den lilla bodyn.
Garanterat uppskattad julklapp =o)
Kom ihåg att ta kort på den som får presenten. Kul att ha senare.
Vi har köpt en handduk där det står sytt "mormor" på. Det ska bli så kul att äntligen få berätta det!! Är i v.11 på julafton
Vi har gjort presentkort där våra föräldrar tilldelas privilegiet att fr.o.m augusti inhandla exklusiva presenter och sitta barnvakt obegränsat antal gånger. Sån är jargongen...Ska bli kul!
Undis, åh det lät ju jätteskoj!! *skrattar* Sitter och försöker komma på ett bra sätt att berätta för farmor och farfar. Mormor och morfar vet jag redan hur de ska få veta.
Undis - Berätta mer om din idé! Vad skriver du exakt? Det låter toppen tycker jag!
kram
Var på VUL igår och var enligt läkaren i v5+, vi som hade tänkt berätta för familjen på jul. Nu vet jag inte hur vi ska göra... Jag tycker inte det stämmer på vecka alls. Ska vi kanske vänta att berätta tills efter nästa VUL eller ska vi chansa och berätta nu iaf? Vad tycker ni?