Ett barnbarn i julklapp ;)
Tänkte berätta för min familj på julafton att vi väntar barn. Är det fler som sparat denna fantastiska gåva till julen? Hur ska ni säga eller göra? Har ni några fyndiga tips om hur man chockar sin familj bäst?
kram
Tänkte berätta för min familj på julafton att vi väntar barn. Är det fler som sparat denna fantastiska gåva till julen? Hur ska ni säga eller göra? Har ni några fyndiga tips om hur man chockar sin familj bäst?
kram
Många fina tips...nu ska man bara bestämma sig också!
En vän hade skrivit olika rim om den stora nyheten (de brukar i o f s alltid rimma, och ofta köpa presentkort o dyl) men de delade ut korten samtidigt till blivande farbror, farmor, farfar... och så fick de klura till dess att en av dem hade förstått sin gåta. Succé i den familjen!
Jag har varit på leksaksaffären och köpt mini-kavel och mini-pepparkaksformar. De skall vi ge till hans föräldrar och säga att de kanske får lite extrahjälp med julstöket framöver.....
Till mina föräldrar ska jag skriva ett rim och ge ett kort (min familj älskar rim så jag ska komma på något finurligt som de får fundera lite över...)
Julkram/S
Vad var det där för konstig smiley jag fick till?? En rosa...?
Vi ska skriva "jag ska bli storasyster" på en lapp, ge den till vår dotter, 13 mån, sen ber vi farmor säga: TACK! då går Iris med lappen till farmor...hihihi vad kul det ska bli!
Vi ska berätta att Ruben 8 månader ska bli storebror! Hoppas de bara blir glada, det kom ju tätt inpå så att säga!
Lycka till allihopa! Har en kompis som också ska berätta på julafton (om hon lyckas hålla sig tills dess:))
Ni måste berätta sedan hur det gick och vilka reaktioner ni fick!
Jo här ska berättas på julafton också, känns jättespännande. Ska öva vår son på 2 år och tre månader att säga att han ska bli storebror när vi frågar vad han ska bli
Nu har vi dock ett litet orosmoln över oss. Magnus syster ska ha barn 13 januari och är inlagd sedan igår p.g.a havandeskapsförgiftning och vi vet inte hur det går och ej heller hur det kommer att gå. Hon har diabetes och det medför att det i sig är en risk graviditet så här hålls det tummar för att allt ska gå bra. Det förtar lite våran glädje och hur ska man kunna berätta vår glada nyhet om det händer något
Men nu ska vi inte ta ut något i förskott utan vänta och se vad som sägs idag, hur dom kommer att ta ställning, kanske dom plockar du bebisen idag istället, det hoppas vi på.
Är i vecka 8 och vi har också funderingar att släppa nyheten på julafton. Säkrast hade ju varit att vänta till efter v 12 men vi vill gärna berätta det när hela familjen är samlad eftersom vi bor på olika orter allihop.
Vi äter alltid grötlunch mitt på dagen och innan man får äta av gröten så måste alla i familjen rimma. Jag klurar nu som bäst på rimmet så nyheten inte sägs rent ut, utan de andra får tänka lite.
Något att fundera på under bilresan upp till Dalarna.
Lycka till och God Jul allesammans!
Hej alla är i v9 så det är tidigt oxå här att berätta men det är lika bra dom vet tycker vi går det inte vägen så vet dom ju varför man blir lessen. Jag har skrivit i deras jul kort så här:
God jul Mormor och Morfar tyvärr kunde jag inte komma denna jul men hoppas att jag får fira jul med er nästa år! Vi ses i augusti
Hälsn. ------
Mamma kommer dööööö =)
Kram Nero