• Svar på tråden Geishakulor?
  • Anonym (spelakula)

Min livmodertapp är kraftigt böjd bakåt, och jag har efter mycket envist grävande och sjukhusbesök kastat mina kulor. Det var ganska roligt den enda gången de INTE fastnade, men i slutänden var det helt enkelt inte värt det.

Kulor + min fysionomi = dålig kombination.

• Anonym

jag har också guldkulorna som man har vid samlag! på mig har dom inte fastnat! det där med livmodertappen kan jag förstå! att dom kan fastna bakom! jag trodde en gång att en fastnat..jag grävde och grävde.. sedan hittade vi den på golvet.. den hade alltså som vanligt ramlat ut utan att jag märkt det! jag älskar våra kulor:)

• Nenne1967

Nu till detta med sk knipkulor eller ben wa kulor i guld små modell..alias Geisha kulor...De ska inte anv i smaband med sex...!
    Jag vet..mitt yrke är nog inte som andras men ajg kan säga att det är inte bra då de kan fastna mellan livmodertappen och slidväggen och då beh ev en gynekolog...de är till för att stoppas in o knipas om...

• Tola

låter inte som att folk i denna tråd komemr att komma överenns! jag köpte mina ifrån kustjakt hemsida där det står klart och tydligt att dom är till för samlag! dom små guld kulorna!

knipkulor.. tex smartballs tränar man med

• Woppsiedaisy

Som sagt, många företag som ej har kunskapen (vetenskapen) säger att dessaq ska användas vid samlag, så gjorde också vi tills vi fick reda på motsatsen, då ändrade vi oss!
    Som många skriver KAN de fastna och man blir tvungen att uppsöka läkare.

Visst FÅR man ha de i under samlag men man bör vara beredd på att de fastnar!

• Family 5

Måste säga hur förvånad jag blir när jag kollar runt på dom olika sidorna.

Hos Lustjakt står följande:
    Placera dessa kulor inne i slidan och använd dem under samlag. Kulorna hamnar oftast längst in i slidan och masserar då mannens ollon på ett mycket stimulerande sätt. Även kvinnan kommer att upptäcka kulornas fördelar eftersom de rullar runt och stimulerar inne i slidan.
    Det beror helt på var kulorna hamnar hur du/ni kommer att uppleva dem. Det är därför bra att testa olika ställningar så att kulorna kommer till sin rätt.

Många kvinnor är oroliga för att de inte skall komma ut eller på annat sätt försvinna upp i slidan men det kan inte ske. Kulorna är så pass tunga att de kommer ut av sig själva alternativt kan man hoppa lite i sängen.
    Tips
    Vissa tjejer med vältränad bäckenbottenmuskulatur kan även använda dessa som knipkulor.

Hos sjättehimlen står följande:
    För in dessa 1-2 cm in i puppeluran, åker de ut..på rätt plats..annars lägg den i öppningen knip släpp ect.--Börja med en kula för att klara två..max 10min åt gången. Annars=träningsvärk

Hos kondomeriet står följande:
    Kulor att knipa om för att öva bäckenbottenmuskulaturen. Dessa går att använda under samlaget för att stimulera mannen lite extra.

Hos Himmelriket står följande:
    Dessa mycket populära 24 karats guldpläterade kulor, är välkända och liknande användes tidigare i Orienten. Det sägs att när de införes i vaginan så frambringar dessa kulor en vibrerande sensation som skapar en oemotståndlig sexuell känsla. Kulorna används främst för att öka njutningen för både man och kvinna under sexakten. Det finns ingen som helst risk att kulorna fastnar i kroppen. Problemet är snarare att hålla dem kvar.

Min egna slutsats och erfarenhet:
    Eftersom jag själv äger sådana här, så skulle jag aldrig rekommendera att använda dom som knipkulor. Förstår inte heller hur sjättehimlen kan sälja dom som enbart till knipövningar. Har varit på ett antal sexparty genom åren och då av olka företag. Och alla har dom sagt likadant. Enbart till njutning under samlag. Dom väger en del och är alldelles försmå. Det enda muskeln som man tränar med hjälp av dom här är i såfall just runt hålet. Nån annan effekt kan dom ju inte ge. Dom andra musklerna känner ju inte av den här lilla puttekulan.

Däremot under samlag så kan jag rekommendera dom under lugna ställningar. Och sen har det räckt att jag har ställt mig upp så har dom ploppat ut Och kom inte och säg att då måste jag ha dåliga knipmuskler för det vet jag att jag inte har.

* I Februari kommer kontakten på sladden! *
  • Woppsiedaisy

nej självklart fastnar dom inte på alla och som sagt ha dom i om du vill men jag rekomenderar absolut inte det efter att ha fått veta att de kan fastna! Jag trodde också starkt på att de inte kunde fastna innan jag fick denna infon. Tror mer på läkare än kollegor inom sexleksaksbranchen.

Vad jag har hört är det bra som träningskulor fast de är så små. man kan ligga ner och träna. dock inget alternativ för de som BEHÖVER större kulor. Men som sagt, vad man vill träna med eller inte är en smaksak.

• bananas

men som jag sa, du skall absolut inte träna med dom. Du tränar fel. du tränar isåfall bara dom undre/nedre musklerna.

Som någon annan nämnde i tråden, Smart balls.
    Smart balls 'r jätte bra att träna med, varför använda fel hjälpmedel när det finns rätt?

Skulle du, om du vill ha ett sexpack muskler på magen till sommaren, göra tre situps om dagen och äta godis varje dag eller gå ut o röra på dig o vara aktiv o äta rätt? Fel träning vs rätt träning...

valet är enkelt.

Du lär ut fel o det är en katastrof.

• Woppsiedaisy

Om man tänker så här, du kan träna musklerna utan några som helst kulor i, genom att göra knipövningar, geishakulorna hjälper kvinnor som inte "hittar rätt" när de kniper utan kulor att hitta rätt muskler.

som sagt vi sa som er innan vi fick reda på något annat. och en läkare som är utbildad på kroppen och dess muskler är mer pålitlig än dig.

• Anonym (ursäkta?)

Varför i hela friden skulle sjukhus/läkare sprida skrämselpropaganda om något som inte kan hända. Innan någon kan komma på ett trovärdigt syfte med det kommer jag att tro att de *kan* fastna...

• Family 5

Som undersköterska säger jag inte att dom inte kan fastna. Det kan jag gå med på att dom kan göra. Men jag säger att det är inte rätt kulor att träna med. När du gör egna knipövningar utan något i så använder du alla muskler, vissa mer eller mindre. Men lägger du in en sån tyngd som dom här kulorna har, så koncentrerar sig muskeln just där kulan ligger. Därför att du som person gör ju allt för att inte tappa ut kulan när du kniper. Därför skall man börja med lätta knipkulor. (och i början när man anvädner lätta så ska man inte ens knipa) Sen kan man avancera med tyngder i. Och detta vet jag inte bara som undersköterska utan oxå för att jag har haft problem med livmodern och framfall. Så jag har fått noga instruktioner av gynekologer hur man ska träna.  Det är precis som när du tränar armarna eller benen. Därför säger jag som jag har sagt tidigare, att då får man ha en jädra bra knipmuskler om du ska börja träna med en Geisha kula....

Tror vi kan diskutera detta i evigheter. Tyvärr så har vi kommit från Ts fråga för längesedan. Ett under att ingen har anmält tråden .

Gör vad ni vill med dom. Jag anser att jag använder dom rätt. När jag tränar använder jag riktiga knipkulor och när jag vill ha det gottit så använder jag Geisha kulor .

* I Februari kommer kontakten på sladden! *
  • Woppsiedaisy

Men smartballs har också tyngder i sig.

som sagt alla får göra hur dom vill med dessa kulor, men jag rekomenderar en sak!

Och som någon skrev ovan, VARFÖR skulle läkare sprida skrämselpropaganda om något som inte skulle kunna hända? Speciellt när det handlar om att folk ska njuta och ha det skönt.

• bananas

Men Whoppsidaysi.. du läser ju bara det du vill läsa. Jag sa ju att visst, jag går med på att dom "kan" fastna.

MEN! DET ÄR INGA KNIPKULOR! punkt slut.

• Woppsiedaisy

Som sagt, det är vad JAG har fått lära mig av folk jag tycker är pålitligt. det har funkat bra för mig hittills. efter förlossning kommer jag dock satsa på smartballs.

Svar på tråden Geishakulor?