Busringa
Tydligen är det många föräldrar här som anser att det är helt okej att deras barn busringer och stör andra människor. Hur kan det någonsin vara okej?
Tydligen är det många föräldrar här som anser att det är helt okej att deras barn busringer och stör andra människor. Hur kan det någonsin vara okej?
Att busringa är fel. Jag förstår mig inte på föräldrar som tycker det är okej, eller ens roligt. Det är dåliga föräldrar.
Rerant
Så det är okej om vuxna gör det med?
malachis mamma
Varför det? Då är det ett jobb de sysslar med.
Är ni alla så dåliga föräldrar verkligen?
malachis mamma
Ja, de som inte lär sina barn att inte busringa, inte tillrättavisar dem om de kommer på det, en del uppmuntrar dem tom, de är dåliga föräldrar.
Ja, försäljning är ett jobb.
malacis mamma
Jodå, det finns. Här på fl fanns det några.
Det är farligt. Man stör människor. Som kan ha mycket viktigare saker för sig. Man ska inte behöva dra ur telefonen ur sitt eget hem.
De gör iaf ett jobb, ungarna är bara hemska.
malachis mamma
Ja, du skrev att det inte är så farligt. Jag anser att det är det. Jag tycker det är hemskt, och om föräldrar inte säger till sina barn, så anser jag dem vara dåliga föräldrar.
Vargtass
Men varför förstår folk inte? Man vill inte bli störd helt enkelt. Man kan göra vad som helst, man kan vänta viktiga samtal, studera, vänta samtal från sjukhus för att någon man känner ligger där, någon just har dött. De kan ringa någon som inte är så trevligt, och som söker upp ungen och gör en massa saker med dem, som man inte borde göra med andra människor. De kanske ringer någon som blivit utsatt för trakasserier av folk, partners eller liknande, och blir jätterädda?
En del verkar tycka det är jättekul. Borde inte någon busringa till 8-åringens som blev dödads föräldrar då? De borde väl behöva muntras upp.
Jag förstår inte att man inte kan tänka lite längre än näsan räcker. Bara för att de, ungarna tycker det är kul, så tycker inte de som blir utsatta för det att det är roligt.
malachis mamma
Inte en tanke på att människorna kanske väntar viktiga samtal, samtal som handlar om liv och död? Att de kanske sörjer?