Inlägg från: Kagura |Visa alla inlägg
  • Kagura

Busringa

Slurpan

Jag lade på luren, och de fortsatte ringa, och ringa och ringa.

Jag tycker det är ett vidrigt beteende. Det är trakasserier, oavsett om det är barn som gör det.

• Kagura

Vargtass

Jag skriver hela tiden om man får reda på det. Folk skriver här att det är så roligt, att det vara är barn, att det är humor, att de ska uppmuntra sina barn, i annan tråd.

Jag tycker inte det är kul att någon ringer upp mig flera gånger i timmen, i flera timmar, oavsett om det är barn eller vuxna.

• Kagura

aragon

Så du tycker alltså det är okej att trakassera folk? Att ringa dem flera gånger i timmen i flera timmar i sträck?

Gör du det själv?

• Kagura

maddiz

Du uppmuntrar genom att du visar att du tycker det är roligt, och att du inte sätter stopp för det.

Jag tycker att ungar som håller på att trakassera folk på det viset är vidriga.

• Kagura

maddiz

Jag skrev inte att jag tycker ungar i allmänhet är vidriga. Jag tycker att ungar som stör, ungar som kastar saker, ungar som trakasserar är vidriga. Även deras föräldrar, eftersom de inte har uppfostrat sina barn bättre.

Du gillar att bli uppringd flera gånger i timmen, i flera timmar, och ingen säger något? Du gillar att folk skriker på restauranger?

• Kagura

maddiz

Tjuvring till hans föräldrar då. Det borde de ju tycka är väldigt roligt.

• Kagura

maddiz

Nej, det gör det inte. Att bli trakasserad piggar inte upp tillvaron.

Kan du ge mig ditt nummer, så kan jag lämna det till folk, och säga åt dem att ringa upp flera gånger i timmen? Så har de roligt, och du med.

Hörselskydd på restaurang. Underligt. Jag menar inte McDonalds nu.

• Kagura

maddiz

Du kan inte förstå att någon tycker det är jobbigt att bli trakasserad?

• Kagura

maddiz

Varför sitter du då och påstår att busringning är roligt? Det är inte roligt att bli uppringd flera gånger i timmen, i flera timmar, som jag blev igår. Det var en vidrig unge som ringde.

• Kagura

maddiz

Nej, det gör han inte. Jag diskuterar, eftersom folk här verkar tycka det är kul, att bli trakasserad.

Så har man humor, gillar man att bli trakasserad? Gäller det även misshandlad, våldtagen osv? Har man humor gillar man det med.

• Kagura

maddiz

Jag var irriterad igår, och startade en irriterad tråd om en j'vla unge som trakasserade mig. Jag skrev aldrig att någon skulle lösa det åt mig. Sen började folk skriva att det var roligt, så då funderade jag på om det fanns många dåliga föräldrar. Tydligen.

• Kagura

aragon

Jag har skrivit att jag inte gillade att ungen ringde mig, folk ansåg det var roligt.

maddiz

Jag jämförde våldtäkt med trakasserier, vilket var det som killen höll på med, med sin busringning. Läs för sjutton.

• Kagura

malachis mamma

Nu är jag irriterad på folk här, som skriver att det är roligt. Det är inte alls roligt.

• Kagura

De är dåliga föräldrar, om de vet vad deras barn gör, och inte gör något åt det.

maddiz

Tja, ingen har dött av att en vuxen ringer upp och stönar i luren heller, det är helt okej då?

• Kagura

maddiz

Det är min tråd.

Så allt som ingen dött av är okej? Då måste det vara okej med vuxna som ringer och flåsar i luren med.

Det är inte okej att busringa, och störa andra människor.

• Kagura

maddiz

Ja, det var väldigt fel gjort, det var inte roligt, det var ingen humor.

• Kagura

maddiz

Du hade tyckt det var roligt att bli uppringd flera gånger i timmen, i flera timmar? Det är vad du gillar helt enkelt?

• Kagura

Piggyplutt

Nej, det är inte vanligt bus att ringa någon flera gånger i timmen, i flera timmar.

Svar på tråden Busringa