• Moa06

    Gravid, överstimulerad och svullen?

    Är det någon som blivit gravid och överstimulerad? Hur länge var ni svullna om magen?

    Jag har en mage stor som... ja som en stor stor ballong. Kan inte ha några av mina gamla byxor, kan endast knäppa en knapp!

    Jag har för mig att jag har läst att magen inte alls försvinner utan att bebismagen tar vid direkt sedan.. är det så? Går den inte ner något alls?? Inte alls??

    Behandlades ni alls eller skötte kroppen det hela?

    Det som bekymrar mig är att jag måste berätta på jobbet att jag är gravid i vecka 5 fast jag hellre hade väntat flera veckor till. De där forskande blickarna, ni vet, har redan börjat och jag förstår dom verkligen :)

  • Svar på tråden Gravid, överstimulerad och svullen?
  • Moa06

    Tack för ditt svar.

    Det var så för dig alltså att den aldrig gick ner? :(

    Känns som man inte vet hur man skall förklara sig, det är inte alla människor jag känner som jag hade tänkt berätta för att jag gjort en IVF-behandling och att bli så stor på en gång vad säger man ..

    Oj oj din stackare. Blev du inlagd på en gång eller när skedde det?
    När var du som störst om magen då? Kommer du ihåg? Ökade den hela tiden? Jag tycker att min mage är större än igår och undrar var det här skall sluta. Tycker nog att det ser ut som en graviditet i 4:de månaden detta. Jag är på dag 14 efter ÄP.

    Helt klart det är värt det. Jag är jättelycklig att jag är gravid samtidigt kan det ju vara lite känsligt på jobbet att gå ut med sånt här så tidigt när så så mycket kan gå fel.

  • Moa06

    Hej Hjördan!

    Ja, det är ju också ett gissel att förklara varför man är borta i tid och otid. Lyckades inte med det helt diskret kan jag säga. Helt klart förstår det att det är något på gång.

    Igår var en komisk dag på jobbet eftersom jag inte ens själv visste att jag var gravid eftersom jag plussade idag. Jag tänkte.. vad svarar jag om någon frågar - Eh nä eller jag vet inte. Jag har nog bara gått upp 2.5 kilo över natten :) :)

    Kändes ju inte klokt att de nästan "visste" före mig.

    Har du varit svullen hela tiden efter ET eller kom det tillbaka? För mig kom det tillbaka en andra omgång och var enligt läkaren ett gott tecken på en graviditet.

  • Moa06

    Tack för rådet Mysaw, det börjar bli dags för lite magkontroll här nu. Skall genast börja mäta.

    Tack Jesojon. Men du vad sent du skall testa!? Eller är det kanske jag som testar tidigt? Har tjuvtestat en dag för tidigt dvs idag.(Skall egentligen testa 15 dagar efter ÄP). Är det 21 dagar efter ÄP alltså som du skall testa? Men det är ju hela 6 dagar efter mig..
    Man kan få blödningar av Progesteronet så du vet. Står på mitt papper från kliniken så det behöver ju inte vara någon fara.

  • Moa06

    Säkert bäst att testa som man har blivit instruerad om. Men ingen skada skedd om du skulle tjuvtesta eftersom du ju har en andra chans med ditt riktiga testdatum senare.

    Nej, det står bara att Progesteron kan ge biverkningar exempelvis blödningar

  • Moa06

    Coasting? Vad gör man då exakt? Jobbigt? Stannar man kvar på sjukhuset eller kan man åka hem?

    Funderar på att åka in en sväng till och be dom kolla igen hur det verkligen ligger till med vätskan. Kan de verkligen se allt på VUL? Problemet är att jag känner att jag inte kan vara borta mer från jobbet snart.

    Hjördan, du fick alltså frågan tom!! men det var ju ett bra svar du gav :)

  • Moa06

    Hej igen!

    TS försvann ett tag det beror på att jag blev inlagd för överstimulering. Stor som ett hus (späd som en räka i vanliga fall) tyckte de att var en god idé att tappa mig på 2 liter vatten... till att börja med..

    Allt har ändå gått bra och jag har mått relativt bra trots allt. Jag har "tjatat" mig hem och är nu hemma och skall bara ta det lugnt tills återbesöket.

Svar på tråden Gravid, överstimulerad och svullen?