• Anonym

Hjälp, blåsor i underlivet som blöder...

Kände efter idag, och märkte att ingångshållet i underlivet inte alls var som det brukade, utan knöligt och bökigt etc, tog spegeln och blev helt förskräckt!..
    Hade fullt med stora blåsor eller vad man ska kalla det för, och det gjorde inte ont alls att klämma en sådan, och jag fick loss värdens skinnbitar när jag klämde och så började det att blöda en massa, slutade självklart att klämma..

Nu är jag livrädd för vad det kan vara, någon som varit med om liknande och vet vad det kan vara, eller som bara vet vad det kan vara???

Har enorm gynekolog skräck, så vill inte dra dit i första taget
    Är för den delen i vecka 35..

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-01 11:11:21:
    Ska förtydliga mej lite..
    Det gör inte ont varesej när jag kissar, går står ligger etc, dom kliar inte..

Blåsorna är o lite olika form, men ser INTE ut som vårtor, en del blåsor är ganska stora, en del är bara röda och stora, medans andra är mindre, en del har en vit prick högst upp, en del ser bara ut som plitor..
    Igår klämde jag på en för att se om det kommer ut var etc, men när jag klämde "vilket inte gjorde ont" lossnade en skinnbit som var lika stor som min pekfingernagel, och jag började blöda lite, inte heller detta gjorde ont, klämde på en annan med och fick då med loss en skinnbit .. "dumma jag"
    När jag kollar idag, så syns det inte ens att jag skulle ha tappat en så stor skinnbit, utan det är bara en svart prick ifrån där jag började blöda..

Dock är jag rätt sväld i underlivet så det är lite svårt att se..

och det är i själva slidöppningen!

Som sagt dom kliar inte, gör inte ont, etc..
  • Svar på tråden Hjälp, blåsor i underlivet som blöder...
  • anna01

Pröva ringa förlossningen och rådfråga med dem. Du kanske får komma dit eller till gynakuten redan i kväll och undersöka vad det är.

........Mio är kungen på dansgolvet nu ..........
  • Anonym

klart jag ska kolla upp det, men har en ENORM gynfobi, därav kommer jag få snitt denna gången
    Usch mår inte bra nu, vill verkligen veta vad det är, samtidigt som jag absolut inte vill göra en gyn koll
    Men måste!..

• Anonym
    anna01 skrev 2007-01-31 22:39:12 följande:
    Pröva ringa förlossningen och rådfråga med dem. Du kanske får komma dit eller till gynakuten redan i kväll och undersöka vad det är. ........Mio är kungen på dansgolvet nu ..........
    väntar till imorgon, har ingen som kan köra mej nu, och det är över 1 timmes bilresa till närmaste öppna ställe, nämligen BB..
  • Anonym
    Marsch skrev 2007-01-31 22:38:40 följande:
    Herpesvirus bär ju nästan var och en i kroppen.
    Men herpes kliar väll, och gör ont??..

Dessa känns ju inte ens, inte ens när jag klämde på dom
  • Anonym (med herpes)

Ja det är bättre du får kollat så du slipper oroa dig. Har du ingen du kan prata med och få hjälp mot din fobi?

• Anonym

Jag har också grym gynskräck, men ibland måste man (för sin egen & barnets skull) trotsa sin rädsla. Ring åtminstonde förlossningen & fråga. Det kan ju vara något du bör få behandlig för. Berätta om din rädsla, kräv att din partner ska få vara med ifall du känner dig bättre då.

Kram & lycka till.

PS Sjuktaxi kostar 80:- hur långt man än måste åka... (både hem & till sjukhuset)

• Anonym

Ring sjukvårdsupplysningen, dom kan säkert hjälpa dig.

Lycka till.

• Flygfotogen

Nu kanske jag kapar tråden men...när man är gravid. Måste man inte göra gynundersökningar då? Är det inte helt nödvändigt?

• Anonym
    Anonym (med herpes) skrev 2007-01-31 22:42:47 följande:
    Ja det är bättre du får kollat så du slipper oroa dig. Har du ingen du kan prata med och få hjälp mot din fobi?
    jag har försökt fått hjälp för min fobi, har varit till diverse psykologer, tom genomgått en förlossning, som jag inte minns något av pg av min fobi bara för att försöka få kroppen att inse att det inte är farligt, men tyvär funkade det inte.. hade jag vetat det innan hade jag gjort KS!
    Usch, tänk om det ändå är herpes? men det ska ju klia och göra ont, det gör ju inte detta...
    Måste ringa BM imorgon i alla fall!
    Anonym skrev 2007-01-31 22:43:43 följande:
    Jag har också grym gynskräck, men ibland måste man (för sin egen & barnets skull) trotsa sin rädsla. Ring åtminstonde förlossningen & fråga. Det kan ju vara något du bör få behandlig för. Berätta om din rädsla, kräv att din partner ska få vara med ifall du känner dig bättre då.Kram & lycka till.PS Sjuktaxi kostar 80:- hur långt man än måste åka... (både hem & till sjukhuset)
    Är själv hemma med dottern, och har ingen lust att dra upp hon nu, då jag även saknar bilstol till hon pg av att den är i våran bil..
    Men ska ringa BM bland det första jag gör imorgon
  • Anonym
    Marsch skrev 2007-01-31 22:46:00 följande:
    Nu kanske jag kapar tråden men...när man är gravid. Måste man inte göra gynundersökningar då? Är det inte helt nödvändigt?
    Nej man måste inte göra det, jag gjorde det dock förra gången jag var gravid, för att försöka få bort min rädsla, jag genomgick tom en vaginal förlossning..
    Denna gången har jag inte gjort någon gyn undersökning, då jag är livrädd för det, går inte riktigt att beskriva, och jag vet inte varför, men nu lär jag ta mej i kragen och genomgå en gyn koll i alla fall
    Måste i vilket fall som helst genomgå en koll då jag får snitt, pg av katetern..

Usch nee, nu mår jag inte sådär underbart!.. BLÄÄ
Svar på tråden Hjälp, blåsor i underlivet som blöder...