• Anonym

Hjälp, blåsor i underlivet som blöder...

Kände efter idag, och märkte att ingångshållet i underlivet inte alls var som det brukade, utan knöligt och bökigt etc, tog spegeln och blev helt förskräckt!..
    Hade fullt med stora blåsor eller vad man ska kalla det för, och det gjorde inte ont alls att klämma en sådan, och jag fick loss värdens skinnbitar när jag klämde och så började det att blöda en massa, slutade självklart att klämma..

Nu är jag livrädd för vad det kan vara, någon som varit med om liknande och vet vad det kan vara, eller som bara vet vad det kan vara???

Har enorm gynekolog skräck, så vill inte dra dit i första taget
    Är för den delen i vecka 35..

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-01 11:11:21:
    Ska förtydliga mej lite..
    Det gör inte ont varesej när jag kissar, går står ligger etc, dom kliar inte..

Blåsorna är o lite olika form, men ser INTE ut som vårtor, en del blåsor är ganska stora, en del är bara röda och stora, medans andra är mindre, en del har en vit prick högst upp, en del ser bara ut som plitor..
    Igår klämde jag på en för att se om det kommer ut var etc, men när jag klämde "vilket inte gjorde ont" lossnade en skinnbit som var lika stor som min pekfingernagel, och jag började blöda lite, inte heller detta gjorde ont, klämde på en annan med och fick då med loss en skinnbit .. "dumma jag"
    När jag kollar idag, så syns det inte ens att jag skulle ha tappat en så stor skinnbit, utan det är bara en svart prick ifrån där jag började blöda..

Dock är jag rätt sväld i underlivet så det är lite svårt att se..

och det är i själva slidöppningen!

Som sagt dom kliar inte, gör inte ont, etc..
  • Svar på tråden Hjälp, blåsor i underlivet som blöder...
  • Anonym (Kondylom?)

Det är blåsor det är du säker på, så att det inte är vårtor?
    Kondylom kan kännas en del, man kan dra bort en skinnbit ifrån dessa (har haft det själv) och det blöder då rejält!
    Kondylom syns inte vid en gynundersökning så länge vårtorna inte "blossat upp".
    Du kan bära på det länge innan de blossar upp.
    Det är väldigt vanligt att det gör det vid graviditet, det gjorde mina.
    Kondylom är ofarligt, försvinner oftast av sig själv.

Hoppas det inte är något farligt och lycka till!

• Anonym (svala)
    Marsch skrev 2007-01-31 23:09:27 följande:
    Hur skulle hon egentligen kunna ha kondylom om hon och partnern bara varit med varandra?
    Hade missat att att dom bara haft varandra och inga andra, men det låter endå som kondylom. Bästa vore ju en gyn undersökning men förstår ångesten.
  • Splach

nu har jag googlat på både Kondylom och herpes, ingen av dessa blåsor såg direkt ut som mina... hm..

• Splach
    PetraGos skrev 2007-02-01 00:37:06 följande:
    Det är inte svamp då??Här kan du läsa lite:www.vardguiden.se/Article.asp//Lycka till!!

nee de e ganska många och en del stora en del små blåsor, som INTE kliar, vilket svamp gör..

Så svamp är nog uteslutet..

• Anonym

Jag tror att det är åderbråck. Hade du haft herpes eller svamp hade du märkt det.

Åderbråck är lite rödvioletta till färgen och kan uppstå under sista delen av graviditeten. Vad ligger ditt blodtryck på?

• Splach
    Anonym skrev 2007-02-01 00:44:35 följande:
    Jag tror att det är åderbråck. Hade du haft herpes eller svamp hade du märkt det.Åderbråck är lite rödvioletta till färgen och kan uppstå under sista delen av graviditeten. Vad ligger ditt blodtryck på?

åderbrock vet jag hur det ser ut, då jag har sådant ovanför ena knävecket, och kan säga att detta INTE är åderbrock, utan är blåsor runt slidöppningen..

Blåsorna är röda och en del har vit "topp" en del är bara små knottror än, medans andra är större, och åderbrock brukar mej veterligen vara blå/lila eller vad man ska säga, dessutom inte uppkomma i form av blåsor..

• Splach
    Stålmamma skrev 2007-02-01 00:49:15 följande:
    det kan inte vara kondylom då?

kollade på sådana "vårtor" på internet och det ser verkligen inte ut som mina, utan mina ser ut som blåsor och inte vårtor..

Dock fanns det inte så mycket bilder på just kondylom..

• Splach

Fast det behöver ju inte vara någon könssjukdom alls men är väll kanske troligt!
    Usch jaja hoppas på svar i morgon, tills dess tänker jag läsa så mycket jag kan, kan ändå inte somna, är så orolig över gyn undersökningen

• Anonym

har du några besvär utav dom??
    svider det när du kissar?
    kliar dom??

Åderbråck kan ju se lite annorlunda ut i slemhinnan i underlivet

• Splach
    Anonym skrev 2007-02-01 00:53:00 följande:
    har du några besvär utav dom??svider det när du kissar?kliar dom??Åderbråck kan ju se lite annorlunda ut i slemhinnan i underlivet

har inga besvär alls utan uptäckte dom av en "slump" idag..

Att det är åderbråck är jag enormt säker på att det inte är, har sett många fall av åderbråck tillräkligt för att kunna säga att detta inte är det känns det som..

Men men, man ska aldrig säga aldrig, får hoppas på svar imorgon, är det bara åderbråck blir jag enormt glad, men troligast inte

• Anonym (Kondylom)

Kondylom fakta:

Du kan se och känna vårtorna med fingrarna. De liknar små knottror: lätt upphöjda, rundade eller blomkålsliknande, rodnande eller hudfärgade.

Omvänt kan du lättare få vårtor om kroppens eget försvar inte fungerar som vanligt, på grund av att du är sjuk, äter medicin eller är gravid. Sådana vårtor försvinner oftast när immunförsvaret är normalt igen, till exempel efter förlossningen.

Under graviditet kan kondylom växa till, och i enstaka fall bli så stora att de mekaniskt försvårar förlossningen.

Viktigt att tänka på är att alla knottror behöver inte vara kondylom! Men om du får vårtliknande hudförändringar vid könsorganen bör du uppsöka läkare.

En vän till mig har kondylom och som du beskriver det så beskriver hon sitt med. Alla utslag kan se helt olika ut.
    Hoppas att det löser sig vad det nu är..

• Squeezetoy

Man kan råka ut för hemorojjder i underlivet under graviditeten. Kanske kan vara det... Det eller åderbråck är mina förslag. Tror åderbrocken kan få ett annorlunda utseende i underlivet jämfört med på t ex benen eftersom slemhinnorna är annorlunda jämfört med huden.

Både kondylom och herpes känns som långsökta alternativ. Visst kan vårtorna vid kondylom vara olika till utseendet men om man inte haft sexuella kontakter utom förhållandet så känns könssjukdomar inte troligt.
    Viruset Herpes simplex finns det många som bär på, men de orsakar så vitt jag vet inte några genitala sår och blåsor, det är ett annat herpes-virus. Det skulle ju dessutom göra rejält ont om så vore fallet.

• Splach
    majlinsa skrev 2007-02-01 10:55:28 följande:
    TS det är inte kraftigt inflamerade hårsäckar?
    Man har väll inte hår vid slidöppningen..
    utan på blygdläpparna mm??

Ang åderbråck, så är jag ganska säker på att det inte är det, då ja jag vet inte riktigt hur jag ska förklara blåsorna, en del är ganska stora och enbart röda, andra ser ut som plitor, en del ser ut som "långa" plitor, dvs kanske 2-3 mm långa röda och så en vit prick högst upp..

Svårt att förklara, och är så sväld i underlivet att det är svårt o se oxå, men har i alla fall försökt få tag på BM men hon svarar ju inte!.. GRR

Dom kliar ju inte eller något sådant, och igår när jag "klämde" på en för att se om det kom ut var etc, så lossnade skinnet på den, och jag fick en skinnbit som var lika stor som min pekfingernagel, och det gjorde inte ont..
    Började som sagt att blöda, men hade det varit åderbråck så brukar man blöda väldigt mycket, och har svårt att tro att åderbråck ser ut som blåsor, som dom flesta jag har sett, ser ut som svälda ådror..
  • majlinsa

man har ju hår på hela kroppen.. så jag antar att det finns små pytte hår där med..
    Jobbigt att du inte kommer fram till din bm..

• memlan

Låter som mollusker (hur det nu stavas) Det har båda mina barn haft (tydligen jag också när jag var 4 men det har jag förträngt) Vet inte om vuxna kan få det men de är iaf ofarliga och försvinner av sig själv.

• anna01

Hej hur har det gått?
    Hoppas blåsorna försvunnit.

........Mio är kungen på dansgolvet nu ..........
Svar på tråden Hjälp, blåsor i underlivet som blöder...