• Anonym

Hjälp, blåsor i underlivet som blöder...

Kände efter idag, och märkte att ingångshållet i underlivet inte alls var som det brukade, utan knöligt och bökigt etc, tog spegeln och blev helt förskräckt!..
    Hade fullt med stora blåsor eller vad man ska kalla det för, och det gjorde inte ont alls att klämma en sådan, och jag fick loss värdens skinnbitar när jag klämde och så började det att blöda en massa, slutade självklart att klämma..

Nu är jag livrädd för vad det kan vara, någon som varit med om liknande och vet vad det kan vara, eller som bara vet vad det kan vara???

Har enorm gynekolog skräck, så vill inte dra dit i första taget
    Är för den delen i vecka 35..

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-01 11:11:21:
    Ska förtydliga mej lite..
    Det gör inte ont varesej när jag kissar, går står ligger etc, dom kliar inte..

Blåsorna är o lite olika form, men ser INTE ut som vårtor, en del blåsor är ganska stora, en del är bara röda och stora, medans andra är mindre, en del har en vit prick högst upp, en del ser bara ut som plitor..
    Igår klämde jag på en för att se om det kommer ut var etc, men när jag klämde "vilket inte gjorde ont" lossnade en skinnbit som var lika stor som min pekfingernagel, och jag började blöda lite, inte heller detta gjorde ont, klämde på en annan med och fick då med loss en skinnbit .. "dumma jag"
    När jag kollar idag, så syns det inte ens att jag skulle ha tappat en så stor skinnbit, utan det är bara en svart prick ifrån där jag började blöda..

Dock är jag rätt sväld i underlivet så det är lite svårt att se..

och det är i själva slidöppningen!

Som sagt dom kliar inte, gör inte ont, etc..
  • Svar på tråden Hjälp, blåsor i underlivet som blöder...
  • Splach

Tar bort min anonymitet.. Det är jag som är TS..

I vilket fall som helst, blåsorna lär ju ha varit där någon dag, och jag lär ju inte dö om jag gör en koll imorgon istället för inatt..
    Men vill så gärna veta vad det kan vara för något, och det nu, blir ju orolig, tänk om det är något skadligt?
    Även om det inte är troligt att det är en könsjukdom, så kan det ju hända att det är det, tänk då om det är skadligt? vet att man inte ska tänka så, men man blir ju nojig..
    Usch, jobbigt detta!

• Anonym (med herpes)

Just därför ska du kolla så du kan släppa oron. Det är säkert nåt som har kommit nu pga graviditeten och barnet ligger ju inte precis på det. Så jobbigt att du ska vara så rädd. Önskar det fanns nåt sätt att lugna dig på. kram

• Teskedsmamman

Eftersom det låter som herpes (om det nu skulle vara SÖS) så är det ingen fara så länge inte barnet kommer i kontakt med blåsorna, om jag nu minns helt rätt... Eftersom du ska snittas är det i så fall ingen större fara...

Tråkigt att du har sådan gynfobi, men som sagt, ibland måste man... kolla det imorgon, ju snabbare du får det gjort desto snabbare är det över... du har ingen som kan följa med och hålal handen? Brukar faktiskt hjälpa oavsett hur barnsligt det låter...

Magdis med Totte 0402, Ian 0510 och Skrot i magen (v.16) BF - 070724
  • Flygfotogen

Oj, ja då har du verkligen försökt tappert må jag säga! Hoppas att du, om du nu måste, hittar en bra gynekolog som du kan känna dig någotsånär bekväm hos.

• Splach
    Teskedsmamman skrev 2007-01-31 22:59:24 följande:
    Eftersom det låter som herpes (om det nu skulle vara SÖS) så är det ingen fara så länge inte barnet kommer i kontakt med blåsorna, om jag nu minns helt rätt... Eftersom du ska snittas är det i så fall ingen större fara...Tråkigt att du har sådan gynfobi, men som sagt, ibland måste man... kolla det imorgon, ju snabbare du får det gjort desto snabbare är det över... du har ingen som kan följa med och hålal handen? Brukar faktiskt hjälpa oavsett hur barnsligt det låter... Magdis med Totte 0402, Ian 0510 och Skrot i magen (v.16) BF - 070724
    tyvär gör det bara saken värre att ha fler personer i närheten, men ska ringa min BM det första jag gör imorgon och åka dit och kolla..
    Dottern får följa med dock, hon lugnar mej lite, sedan förstår hon ju inte om jag blir kollad heller då hon bara är 1½år än så länge!..

Usch hoppas inte det är herpes, fast är det de, så är det så, och inget o göra åt..
    Är i så fall mitt första "utbrott" eller vad man ska säga, så snitt blir ju nödvändigt i vilket fall som helst..
    Usch hemsk tanke detta, men men någon lär väll få det med!
  • Petra H

Hade jag varit du hade jag ringt till sjukvårdsupplysningen. De kanske har lite mer koll på vad det kan vara om det nu inte är herpes (verkar ju inte så troligt om det inte gör ont).

• Anonym (svala)

Min första tanke är Kondylom.

• Teskedsmamman
    Splach: Aj då... men som du säger, din dotter kanske kan hjälpa mamma... *sött*
    Magdis med Totte 0402, Ian 0510 och Skrot i magen (v.16) BF - 070724
  • Anonym (svala)

Jo men dom kan se olika ut.

Tips till TS
    Googla och välj bilder så kanske du kan jämföra utseeendet.

Svar på tråden Hjälp, blåsor i underlivet som blöder...