EsMamma skrev 2007-02-09 20:31:49 följande:
Tingeling13:Går det inte att sätta en gummisnodd eller något annat runt "avtryckaren" så att han inte behöver trycka själv? Vi har en Ailos, så jag vet inte hur systemet med tuber ser ut/fungerar.Kanske att en Ailos kan upplevas som ett smidigare/tuffare/modernare system av grabben? Ett byte kanske kan ge en ändring?Sjukhuspräst låter så drastiskt :-~ Ni har väl kontakt med en kurator?
Tuberna fungerar likadant som Aiolos kompressor (antar att det är den ni har). Tuberna är också via Aiolos. Gummiband, nääää då försvinner hälften av medicinen ut i luften. Att trycka in knappen hela tiden gör man bara på "små" barn, tills dess att man kan föjla deras andetag om man säger så.
Nej vi har i dagsläget ingen kurator/psykolog kontakt.
Kuratorn på vår ort är en kvinna typ 60 år och jag tror inte att det skulle funka för Jonathan. Tills för ett litet tag sedan har det inte funnits någon psykolog tillgänglig för oss.
Kurator, psykolog eller präst spelar för oss ingen större roll, alla dessa är ju utbildade för att lyssna och ge stöd i svåra situationer.
Det som jag tror är bra med prästen är att denna är en man, medans kuratorn och psykologen är kvinnor.
I den åldern är det ju kännsligt, och jag har förhoppning om att han kan identifiera sig och vara mer öppen med det likasinnade könet. Vet ej om jag har rätt men den hjälp vi tidigare fått har varit av kvinnor och det har inte funkat (kanske inte pga könet men) jag tycker i alla fall att det är värt att testa den manliga prästen.
Varför tycker du att det är drastiskt med en präst?