• Flicka20

Varför låter man sin bebis sova i samma säng som en själv?

Är snart blivande mamma *Överlycklig* Jag undrar bara varför man låter sin bebis sova i samma säng? Ska de inte sova i sin egen lilla spjälsäng?

Tycker dock inte att det är fel om man väljer att låta bebisen sova tillsammans med en. Kan ju vara mysigt och bebisen får känna mamma och pappas närhet.

• Svar på tråden Varför låter man sin bebis sova i samma säng som en själv?
  • missteddy

ibörjan är det bra om de gör de för barnet känner sig lugn när de hör mammans eller pappas hjärtljud jag hade min son i sängen till han var en månad ungefär sedan fick han sova i sin sång till första anmingen efter vi hade lagt oss på natten som vad vid 3-4 tiden

• bomman

För att både mamma, pappa och barn får sova. Bebis vill har närhet. Och mysigt är det!

• cissi77

Mina barn har alltid sovit i sina sängar men om det är rätt eller fel vet inte jag. Men vi har mått bra av det.

• Strözzel

Vår dotter gallskrek om vi la henne i sin egna säng men sov hur gott som helst mellan mamma och pappa :).

• Flicka20

Näe vad gulligt! Men är man inte rädd för att råka stöta till eller klämma bebisen.. ?

• missteddy
    Flicka20 skrev 2007-02-02 23:05:31 följande:
    Näe vad gulligt! Men är man inte rädd för att råka stöta till eller klämma bebisen.. ?
    jag var livrädd men kostigt nog så låg men still annars så rör jag mej som en tok men när jag hade sonen i sängen så gjorde jag inte det de var som jag visste att han fanns där
  • VIP

När jag inte orkar lägga tillbaka henne så får hon ligga i vår säng. Vi var rädda första nätterna men sen vande man sig och både jag och min man ligger nu jättestilla och sover. När hon blir äldre ska hon dock få sova mer i sin spjälsäng.

• minatre

För att bebisen tycker att det är mysigare att få ligga nära, för att jag ville ha dem nära, för att det var mer praktiskt med amningen och för att jag tror att det ger tryggare barn.
    Har aldrig klämt eller lagt mig på ngt av mina barn men haft dem alla hos mig i början. Spjälsängen är ju inte mysig alls för en liten...

Svar på tråden Varför låter man sin bebis sova i samma säng som en själv?